jeh87 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=E6U34Ybk9vI Stilig Moderatormelding Denne tråden er opprette da det utspite seg en diskusjon angående nytigheten av eye camera og kinect i Playstation 4 - Generell diskusjon. Dette kan bli en god diskusjon og er derfor flyttet i denne egene tråden. Er eye camera og kinect nyttig i en spill hverdag? Gir dette nye og gode muligheter i spill? Eller er rett og slett bare noe som er morsomt de første timene før du etterhvert leger det fra deg igjen? Kjør diskusjon!! Endret 2. juli 2013 av jeh87 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Synd PS4 Eye/camera ikke følger med konsollen da Nei men det der er vel det samma som med Eye Toy, gimmicks og artige tech-demoen i 30 min så er man lei. Endret 2. juli 2013 av Mala Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Det er kanskje en ting, men om Eye fulgte med PS4 ville også utviklerne kunne satses på å utvikle kule ting som preger spillet. Dessverre minsker sjansen når man ikke har det med og folk i utgangspunktet ikke kjøper det. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Emils, du snakker til stadighet om kule ting angående Kinect og Eye, men kan du komme på et konkret eksempel? Hva er den absolutt kuleste tingen du kan komme på som man kan bruke denne teknologien til? 1 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Synd PS4 Eye/camera ikke følger med konsollen da Nei men det der er vel det samma som med Eye Toy, gimmicks og artige tech-demoen i 30 min så er man lei. Det er liksom det, til syvende og sist, løper man ikke rundt som en gal på rommet sitt. Man sitter ned, og koser seg enten med et multiplat eller Eksklusivt spill. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Synes Dead Rising er et kult eksempel på hva Kinect kan brukes til. Og om slikt er mulig så kan de vel egentlig bare utvikle det i en retning. Poenget er vel at Kinect/Eye skal bare stå på benken, så det er ikke akkurat til mye bry om det står der. Og om utviklerne eller Sony/Microsoft bruker tid på å utvikle egenskaper til det så vil også vi få mer valg ved å benytte oss av disse tingene. Jeg kan tenke meg at unger er kanskje de som kommer til å fysisk spille med Kinect/Eye, også har du de andre som heller vi sitte og spille. Det som finnes nå er at Microsoft iallefall gir oss muligheten til å få utviklet ting så Kinect også brukes når man f.eks. sitter og spiller FIFA. Et eksempel jeg kom med på hva som hadde vært kult med Kinect er f.eks. at publikum og spillerne i FIFA preges av hvordan du som spiller(e) oppfører seg ovenfor Kinect. Om du er glad så blir publikum inspirert og synger med, er du derimot sur eller noe så går det utover klaging fra publikum osv. Nå vet jeg ikke hvor interessert du er i fotball, men slike ting preger faktisk fotballkamper og med teknologien på plass så gir det EA muligheten til å lage enda mer realistisk spill. Om du er enig eller ei, er selvfølgelig helt opp til deg. Men Kinect kan iallefall brukes opp mot alle som spiller Xbox One kontra slik de var på Xbox 360. Endret 2. juli 2013 av Emils. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Hvis Dead Rising 3 er det beste du kan komme på skjønner du kanskje hvorfor enkelte av oss synes dette er et unødvendig blindspor. Jeg kommer ikke på noe som gjør sakene verdt det, du kommer ikke med eksempler som overbeviser noen, og vi sitter igjen med "det kan kanskje komme noe spennende i fremtiden". For meg er dette for dårlig; jeg ønsker å vite hvordan disse sakene gjør spillhverdagen min mye bedre før jeg hiver penger etter dem. 3 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Feil tråd og ta det i er det uansett. Vi er i Juli, det kommer flere messer og mer informasjon om Kinect. Tipper de har spart på mye, men vi har sett hva Kinect kan brukes til og det gir rom for å få til mye kult. Du har fått valget av Microsoft om du vil ha Kinect på eller ikke. Så det er virkelig ikke noe problem. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Feil tråd og ta det i er det uansett. Vi er i Juli, det kommer flere messer og mer informasjon om Kinect. Tipper de har spart på mye, men vi har sett hva Kinect kan brukes til og det gir rom for å få til mye kult. Er jo ikke feil tråd så lenge Sony har en tilsvarende dings. Jeg eier forsåvidt ingen Kinect, men jeg har en Wii, og impulskjøpte en Move for en tid tilbake. Folk kom med lovord den gangen og, på samme måte som du gjør nå, men greiene slo aldri an. Utviklerne fant ingen måter å revolusjonere bransjen på med disse tingene. Hvorfor skal vi dro på at de vil klare det denne gangen? Men for all del, får se utover høsten. Du har fått valget av Microsoft om du vil ha Kinect på eller ikke. Så det er virkelig ikke noe problem. Må jo likevel betale for den. Derfor velger jeg bort Xbox One til den enten er billigere enn PS4, eller til den bruker Kinect til noe fornuftig. Personlig har jeg ikke noe problem med at dingsen står på, får da være grenser for paranoia. 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Hvorfor skal vi dro på at de vil klare det denne gangen? Fordi denne gangen så vet Microsoft og utviklerne at ALLE som kjøper en Xbox One har en Kinect. Om de vil bruke den eller ikke er opp til hver enkelt, men så lenge folk har produktet så gir det rom for at den brukes. Utviklerne er ute etter å lage det beste spillet og om Kinect kan være med på å skape et bedre produkt så brukes de selvfølgelig det, selv om det er så enkelt som å ta å samle opp lyder, ansikter osv. Jeg tror også at utviklerne hadde kule ideer rundt Kinect 1.0, men pga. av fåtallet hadde den og itillegg så var det vanskelig å vite om de som kjøpte spillet sitt, f.eks. COD hadde en så var det bortkastet ressurser å utvikle noe som COD kunne bruke Kinect til. Jeg gjentar meg selv, men så lenge utviklerne vet at alle har en Kinect så er det mye lettere å utvikle noe til den. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Du gjentar deg selv, men leser du svarene du får? Det har blitt påpekt gjentatte ganger at det selvsagt er smart av Microsoft å inkludere Kinect om de vil at alle skal bruke den, det er ingen som bestrider det. Spørsmålet er hvorvidt Kinect i det hele tatt kan brukes til noe fornuftig. Ellers kan jeg igjen påpeke av Wii faktisk ble levert med alternative kontroller. Det ble ingen revolusjon av dette; Sony og MS klarte ikke å henge seg på, og Nintendo selv gikk bort fra påfunnet med neste generasjon. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Kinect er vel flere ganger så avansert som Wii. Jeg har nevnt noen eksempler på bruken av Kinect. Nå har Microsoft vist veldig lite av hva Kinect kan brukes til, foruten om stemmestyring, bruk av bevegelser og vist oss hvor avansert kameraet er. For at vi skal kunne spekulere og komme med nye måter det kan brukes på krever det at Microsoft først og fremst viser oss Kinect i bruk, på en skikkelig måte. Dette tror jeg de gjør før November. De vet at folk står og vipper mellom Xbox og PS så de må virkelig få vist frem konsollen og tilleggsutstyret så folk er klar over hva den kan gjøre. 1 Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 For all del, jeg synes bare tilliten din virker litt merkelig. Enn så lenge virker det ikke som om det er noen grunn til å tro at dette fører noen vei. Setter en femmer på at få blir overbevist i høst, men vi får se. Hadde bare Sony og Microsoft jobbet mot Oculus Rift eller noe slikt, det hadde vært innovasjon. 2 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Ganske sikker på at Kinect kommer til å bli mye mer interessant denne generasjonen enn forrige. Om det blir interessant nok til at jeg kjøper spørs, men jeg liker at det denne generasjonen ikke er noe noen få har men som utviklerne kan ta utgangspunkt i at alle har. Jeg synes Kinect kanskje er noe av det mest spennende denne generasjonen, og det virker som den eneste jokeren Microsoft har på lur. Klarer de å utnytte den til å skape nye og annerledes opplevelser tror jeg de kan feie all konkurranse av banen. Hvis ikke ser jeg ikke at Microsoft har noe særlig å stille opp med denne generasjonen. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Fordi denne gangen så vet Microsoft og utviklerne at ALLE som kjøper en Xbox One har en Kinect. Dette er ett vesentlig poeng. Jeg har enda til gode og bli overbevist, men vi har vel knapt sett noen Kinect 2.0 spill så vi får bare leve i håpet inntil videre. Tech-demoene ser ihvertfall imponerende ut Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 For all del, jeg synes bare tilliten din virker litt merkelig. Enn så lenge virker det ikke som om det er noen grunn til å tro at dette fører noen vei. Setter en femmer på at få blir overbevist i høst, men vi får se. Hadde bare Sony og Microsoft jobbet mot Oculus Rift eller noe slikt, det hadde vært innovasjon. Oculus Rift er to skjermer og en gyro, bascially, og har eksistert med kjipe VR-maskiner siden 90-tallet. Kinect derimot er faktisk helt ny teknologi, og basert på tech-demoene så ser Kinect 2,0 virkelig imponerende ut. Og som nevnt, når samtlige Xbox One-eiere har et Kinect 2 kamera så er det lettere å putte pengene i prosjektet og lage AAA hardcore-titler som er Kinect-basert eller "better with Kinect". Jeg trodde ikke det var mulig å måle puls med et kamera rettet mot ansiktet før MS viste det med Kinect og ser fram tilil å bli overrasket over hva det kan gjøre i framtiden med ny og innovativ software. Ja, også er det en fordel at det har betydelig større FOV denne gangen så man slipper å tømme stua for å bruke det. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Det er sikkert veldig imponerende teknologi, men er det noe gøy? Igjen, etterlyser et eksempel på noe helt konkret, ikke bare vage lovnader og skryt av tekonologien. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Du får se eksempler nærmere release. Ut ifra hva MS har vist så er det mange muligheter med Kinect nå. Om du vil se dem er opp til deg. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg vil selvsagt se det hvis det er snakk om noe så fantastisk som du kan gi inntrykk av, men jeg evner det visst ikke, og får ikke mye til eksempler heller. Jeg spurte deg rett ut hva som var det aller beste eksemplet på Kinect-bruk til dags dato, og du svarte med en referanse til Dead Rising 3, der man kan skrike for å distrahere zombiene. For Microsofts skyld håper jeg vi får noe bedre enn det. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg kom med et annet eksempel i FIFA også, men det hoppet du over? Det er veldig vanskelig å komme med konkrete eksempler da man har få eksempler å ta utgangspunkt i fra Microsoft. Det jeg derimot evner å se er at det finnes muligheter med Kinect, siden det er såpass avansert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå