Lyspaere Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Hei Sitter og skal kjøpe MacBook. Og jeg heller vell helst mot Air modellen, da batterilevetid er enormt viktig for meg. Maskinen skal brukes til skole, forelesninger, oppgaveskriving, surfing, Skype og nett-TV. Har dere erfaringer vedrørende 128GB modellen og dens SSD? Jeg har lest at SSD'en til den oppleves som tregere enn 256GB SSD, erfaringer? Jeg lurer også på om ikke 128GB blir for lite for meg, selv om jeg lagrer bilder, musikk og filer på ekstern. Programmer tar jo sitt også. Det som veier imot er jo at 256GB modellen automatisk blir 1.600 kroner dyrere, og da betaler du mye for 128GB ekstra lagring. Har dere noen tanker, erfaringer, feilkjøp og suksesskjøp som dere kunne tenkt å dele med meg? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Kommer jo litt ann på hvilke programmer du har planer om å bruke, men hvis det ikke er alverden og du lagerer det meste på ekstern disk burde det holde med 128GB. Vil uansett anbefale 8GB minne da 4GB fort blir litt lite for OSX etter min erfaring. Det er vanlig at større SSDer er raskere. Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Okei. Skal ikke ha noen bestemte programmer, er egentlig en veldig standard bruker. Eneste grunn til at jeg i det heletatt vurderer MacBook er fordi jeg vil prøve OSX da jeg er interessert i gadgets og ønsker mer erfaring. Skal oppdatere til 8GB, men bra du bekrefter nødvendigheten:) Lenke til kommentar
greenman Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Hvis du har råd ville jeg gått for 256GB siden det er vanskelig/dyrt å oppgradere selv hvis/når du finner ut at 128 blir for lite. 1 Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Faen, var jo så klar for en 128GB nå, men er usikker plutselig... Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Men har MBA nyeste programvaren nå da? Eller burde jeg vente? Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Kjøpt! MBA 128GB 8RAM Lenke til kommentar
greenman Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 MBA ble nylig oppgradert, så der er alt up to date. Grattis med ny maskin da. Du blir nok fornøyd 1 Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Takker for det, og takker for hjelpen. Fikk også med gavekort på 600 kr på AppStore samt 8% i utdanningsrabatt. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 MBA ble nylig oppgradert, så der er alt up to date. Grattis med ny maskin da. Du blir nok fornøyd Men det var ingen programvareoppgradering. Maverick kommer til høsten, så da kan både gamle og nye MBA'er oppgraderes. En av de nye featurene er enda bedre utnyttelse av prosessor med lavere strømforbruk som gevinst. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Kjøpt! MBA 128GB 8RAM 11' eller 13'? Anyway, grattis, tror som andre her at du blir fornøyd. Jeg har 512 GB SSD, men klarer bare bruke omkring halvparten, enda jeg har *mye* ræl liggende som godt kunne ligget på ekstern usb; video, krytperte diskimages, vmware images, bilder osv. osv. Putt litt i skyen og litt på usb, så er 128GB nok i massevis. Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 4. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2013 11' eller 13'? Anyway, grattis, tror som andre her at du blir fornøyd. Jeg har 512 GB SSD, men klarer bare bruke omkring halvparten, enda jeg har *mye* ræl liggende som godt kunne ligget på ekstern usb; video, krytperte diskimages, vmware images, bilder osv. osv. Putt litt i skyen og litt på usb, så er 128GB nok i massevis. Tusen takk, eneste er at ventetiden nå er gruuusom... Jeg bestilte 13", føler 11" blir for lite til dokumentbehandling. Tror du forresten jeg må betale for programoppdateringen som kommer til høsten? Ja, tenker med skyen, droppen (som jeg har 50gb på) og gdisk så skal det gå fint. Bruker jo drop og disk til bilder, musikk og div allerede så. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 min stakkar har havnet på verksted, ventetid er no dr*itt. Os x er ganske billig i utgangspunktet (140 kr for M.L. som kan fordeles på opptil 10 maskiner), vet ikke om de har egne priser for oppgradering. 11' er egentlig for lite til dokumentbehandling og annen jobbing, men for meg veier den utrolig kompakte størrelsen opp ulempen de få gangene jeg ikke har ekstern skjerm. på skole er det vel ikke så enkelt å hooke seg på en skjerm i tide og utide, samtidig som man må drasse på bøker og notater uansett, så da gir 13' mer mening. Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 9. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2013 Ser jo ut til at min maskin kommer med OS X Mountain Lion fra før av uansett, for det var den du mente ja? http://store.apple.com/no/browse/home/shop_mac/family/macbook_air Ja, tenkte det samme når det kom til min 13" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå