Gå til innhold

Plasma-TV tåler ikke å stå ubrukt over lengre tid? (selger som opplyste dette)

Anbefalte innlegg

Hei.

Er i Thailand hos familien og trenger å kjøpe ny TV etter at den gamle døde. Det er en billig TV i området 40-47" jeg leter etter. Har sett meg ut en LG plasma på 42", men selgeren hevdet at "plasma tåler ikke å stå ubrukt på månedsvis, det er sansynligvis derfor deres gamle TV-en røk".

Dette er noe jeg aldri har hørt før, og lurer på om det er noe i det, i så fall hva?

TV-en har i lengre perioder hengt i veggfestet uten strøm tilkoblet, og røk etter ca 1 ukes bruk nå i år.

I samme slengen lurer jeg på om noen vet om modeller/merker man bør styre unna? Den gamle var en Samsung 43" series 4 plasma (PS43D450), produsert i 2011.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har jeg aldri hørt om... Høres jo veldig rart ut med tanke på at en god del av TVene kan stå i langlang tid i esken sin fra produksjon til den blir solgt...

Vet ikke om noen har noe dårligere kvalitet enn andre, så lenge du holder deg til de store merkene så går det nokk greit. Men generelt sett så sitter de aller billigste modellene sammen med teip og godvilje

Lenke til kommentar

Takk for svar til begge.

Jeg syntes også dette var et merkelig utsagn, og velger å putte det i "useriøs selger ønsker å selge annet produkt"-skuffen :)

Den gamle TV-en var som sagt en Samsung, men har nå bestemt å prøve LG, og da, etter mye om og men, en billig LED/LCD. Blir gal av alle de forskjellige modellene som finnes. De selger både 2012 og 2013- modeller her om hverandre. De har også forskjellige tallkoder enn i Norge. Den det nå heller mot heter 42LN5400. En 42" som jeg finner blant annet i USA. De har også en rimeligere modell som heter 42LS3150. Denne finner jeg bare i Asia, og frykter den faller inn under kategorien "tape og godvilje" :hm:

Edit: En ting jeg har lurt litt på: Kan en seriøs aktør som LG finne på å re-brande en billig Kina-TV og selge den billig i Asia? Tenkte spesielt på den 42LS3150, men har også vært borte i billigere modeller i en 2-serie.

Endret av madammim
Lenke til kommentar

Nå er det slik at STORE aktører i bransjen som Dixon får produsert produkter med egne modellbetegnelser. Man kan ofte se modeller på Lefdal og Elkjøp man ikke finner andre plasser.

Nå kan det hende at selgeren ikke vet bedre å har feiltolket lagre lenge og lagre stående.

Lenke til kommentar

Litt usikker påp HVOR mye det har å si i dag. Min plasmaskjerm tålte en noen timers frakttur, men bildet var litt "rart" de første sekundene, så kan ikke si jeg er for høy i pappen når det kommer til å lagre den liggende.

Men at plasmaskjermer ikke kan stå ubrukt. Det hørtes veeeldig rart ut, så her tror jeg selgeren må ha blingset med noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...