Gå til innhold

Egypts revolusjon 2.0?

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Må Mohammed Morsi trekke seg?   

12 stemmer

1. 1. Bør Mohammed Morsi trekke seg?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei.

Det har den siste månen vist seg tilstander i Egypt som tilsier at det kanskje blir en velting av den sittende regjering. Tenkte dette kunne være en tråd hvor vi kan diskutere hva som skjer, og få oppdateringer osv.

Siste nytt 2. juli:

Egypts utenriksminister går av

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Skal man forvente annet når man bare kvitter seg med deler av den gamle regjeringen?

Niks.. La oss da håpe at man hiver hele det gamle regimet denne gangen, og ikke lar noen være igjen.

Lenke til kommentar

Jeg synes det hele bare virker skummelt. Nå har egypterne funnet ut at dersom de er uenige med en president, så kan de bare gjøre opprør. Det har fungert før, så hvorfor skal det ikke fungere igjen?

En BBC-reporter sier nå at militæret har tatt over. Fra VG:

"En korrespondent fra BBC skriver på Twitter at han er ved en egyptisk TV-stasjon. Han skriver at ansatte bekrefter at militæret har tatt over."

Endret av Quote
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Presidentens rådgiver: - Et militærkupp er i gang

Jeg synes det hele bare virker skummelt. Nå har egypterne funnet ut at dersom de er uenige med en president, så kan de bare gjøre opprør. Det har fungert før, så hvorfor skal det ikke fungere igjen?

En BBC-reporter sier nå at militæret har tatt over. Fra VG:

"En korrespondent fra BBC skriver på Twitter at han er ved en egyptisk TV-stasjon. Han skriver at ansatte bekrefter at militæret har tatt over."

Ja, og nei. Slik jeg forstår det så er de ikke fornøyd med Morsi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hvordan sitter det muslimske brorskap i dette hele? Sitter de trygt på bakrommet uansett om Morsi blir kastet ut?

Det er jo et godt spørsmål. Slik jeg har forstått det har det vert kamper mellom demonstrantene og det muslimske brorskap.

Men om det muslimske brorskap kommer til å sitte ved makten etter dette militære kuppet, tviler jeg sterkt på.

Det jeg håper på er at man nå fjerner alle fra det gamle regimet, og ligger inn nye røster. Det er på tide at Egypt får en skikkelig forandring.

Lenke til kommentar

Morsi has been a poor leader, but true democracy does not permit the people to use the military to oust elected Presidents.-Piers

Er for folkeavstemning hvis det var noe tvil da, men tweeten til Piers var bra

Endret av Simorinho
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Morsi has been a poor leader, but true democracy does not permit the people to use the military to oust elected Presidents.-Piers

Det stemmer jo.

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis innser fremtidige presidenter også dette. Regjeringen skal være redde for folket, ikke motsatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Forhåpentligvis innser fremtidige presidenter også dette. Regjeringen skal være redde for folket, ikke motsatt.

Den linjen kunne like godt være tatt ut av tegneserien V For Vendetta. :)

Lenke til kommentar

Den linjen kunne like godt være tatt ut av tegneserien V For Vendetta. :)

Mulig det er der jeg har det fra (fantastisk film og serie), men John Locke har også sagt noe liknende, selv om jeg ikke husker sitatet ordrett akkurat nå :). Jeg mener at det er en forutsetning å ha en regjering med støtte i folket for å få en regjering som jobber for folket.

Endret av Fing3rs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Mulig det er der jeg har det fra (fantastisk film og serie), men John Locke har også sagt noe liknende, selv om jeg ikke husker sitatet ordrett akkurat nå :). Jeg mener at det er en forutsetning å ha en regjering med støtte i folket for å få en regjering som jobber for folket.

Og den filosofien er jeg helt enig i, myndighetene skal være redd for folket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...