Gå til innhold

Valg av bærbar til full HD playback

Anbefalte innlegg

Heisann, da skolepcen min begynner og takke for seg tenkte jeg det var på tide og oppgradere litt, håper at noen her kan anbefale noe til mitt bruk.

Jeg er på utkikk etter en laptop som skal brukes til mye surfing/nedlastning og mye

serie/film titting <- dette gjerne koblet til en full HD TV opptil 50"

Mine krav til laptopen:

15,6" matt skjerm, med god oppløsning. kan strekke meg til 17"

HD utgang for TV etc..

HDD trenger ikke være kjempe stor men helst en rask så det ikke blir en stor flaskehals ved flytting av store filer via ekstern hdd.

USB3 utganger for ekstern hdd

SSD er ikke et must men et stort pluss.

Windows 7/ win8pro for nedgradering til win7

Har satt en pris på rundt 5K, uten og vite om det er nok. Jeg har ingen anelse om hva dette forbruket krever av cpu og gpu, vil trosalt at den skal klare dette uten og slite.

Har også satt win7 som ett krav, men jeg har ingen erfaring med win8, ser jo at flertallet kommer med win8. Noen som vet om jeg vil støte på problemer med win8 ved bruk av torrents? har også hørt at noe så simpelt som filorganisering er ett herk, isåfall kan win8 glemmes.

Setter stor pris på gode forslag :)

Endret av NiTu3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den billigste 15.6" jeg fant med Full-HD skjerm er denne Toshibaen. Har firekjerners Haswell prosessor, USB 3.0 samt et integrert grafikkort som burde klare Full-HD helt greit. Jeg har ingen erfaring med torrents, så hvordan Windows 8 fungerer med det aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Den billigste 15.6" jeg fant med Full-HD skjerm er denne Toshibaen. Har firekjerners Haswell prosessor, USB 3.0 samt et integrert grafikkort som burde klare Full-HD helt greit. Jeg har ingen erfaring med torrents, så hvordan Windows 8 fungerer med det aner jeg ikke.

Så grei ut den derja, eneste er om skjermen er glossy eller ikke. Ser dem har den på elkjøp til samme pris så får se om dem har den utstilt her i byen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...