Gå til innhold

Canon 70D er nå offisielt

Anbefalte innlegg

Som forventet er nå 70D annonsert.

• 20.2MP APS-C CMOS Sensor
  • DIGIC 5+ Image Processor
  • Dual Pixel CMOS AF with Live View
  • 3.0" 1,040k-Dot Vari-Angle Touchscreen
  • Full HD 1080p Video with Move Servo AF
  • Built-In Wireless Connectivity
  • 19-Point All Cross-Type AF System
  • Continuous Shooting Rate Up to 7 fps
  • ISO 100-12800 (Expandable to ISO 25600)
  • Scene Intelligent Auto Mode
  • *UHS-I card required for maximum burst duration

Dette er et kamera som skal gi meget god autofokus når man tar video, skal bli spennende og se om det holder følge med de speilløse systemkameraene på autofokus.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På papiret virker jo dette som et kamera som kan ta knekken på 7D salget , hva skjer med 7D ?

Ser at du skriver at "skal bli spennende og se om det holder følge med de speilløse systemkameraene på autofokus."

Jeg er ikke så veldig inne på de speilløse systemkameraene , og har hatt et Olympus PEN EL-P3 som ikke akkurat gav meg noen aha-opplevelse når det gjaldt autofokus. :( Leser også i testen av OMD kameraet at det har god autofikus men ennå et stykke igjen til speilreflekskameraene.

Så kanskje et dumt spørsmål , men hva er bedre med autofokusen til de speilløse kameraene i praksis ? Bær over med mine spørsmål :)

Lenke til kommentar

Leser også i testen av OMD kameraet at det har god autofikus men ennå et stykke igjen til speilreflekskameraene.

Så kanskje et dumt spørsmål , men hva er bedre med autofokusen til de speilløse kameraene i praksis ? Bær over med mine spørsmål :)

Det er snakk om i liveview-modus - hvor Canons hus tradisjonelt har vært dynge på autofokus. Spørsmålet er hvordan dette kameraet i liveview-modus nå er sammenlignet med de kjappeste speilløse systemene, herunder Sonys SLT-hus.

I "vanlig" modus med søker, er Canons AF lynkjapp som før - det nye her er fasedetekterende autofokus over hele sensoren i liveview. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Det er snakk om i liveview-modus - hvor Canons hus tradisjonelt har vært dynge på autofokus. Spørsmålet er hvordan dette kameraet i liveview-modus nå er sammenlignet med de kjappeste speilløse systemene, herunder Sonys SLT-hus.

I "vanlig" modus med søker, er Canons AF lynkjapp som før - det nye her er fasedetekterende autofokus over hele sensoren i liveview. :)

Ok , takk for oppklaringen Trondster :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg synes det er spennende om Canon kunne lansere et nyt EOS M med denne nye sensoren nå..

Hadde egentlig bestemt meg for og kjøpe 100D, lanseringen av 70D gjør at jeg blir til å sitte på gjerdet en stund til for og se hva som dukker opp til høsten/neste år :)

Edit: her er pressemeldingen fra Canon Norge, hvis man ønsker og lese en uhildet beskrivelse :p

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg så akkurat over størrelsene til EOS-M, 100D, 700D, 70D, 7D*, 6D, 5D3 og 1DX. Facinerende hvordan Canons kamerastørrelser og kamerabudsjett skalerer sammen. Som om ingen semipro eller proffe har små hender og ingen nybegynnere har store hender.

(* 7D skiller seg ut fra rekka ved at den er noen få mm større enn 6D)

Spennende sensorteknologi. Jeg er spent på hva dette betyr for parametere som skarphet, DR, støy osv, samt hvordan utlesingen gjøres og om AF-hastighet og presisjon er så god som pressematerialet hevder.

Lag til:

http://vimeo.com/69519641#

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...