Gå til innhold

[Løst] Vurderer ny 14cm vifte til radiator

Anbefalte innlegg

For en stund tilbake gikk jeg til innkjøp av min første vannkjøling løsning. Dette var i form av en NZXT Kraken X40 som var på tilbud hos komplett.no. Jeg bruker den til å kjøle ned min Intel i5 3570k som jeg for øyeblikket kjører på stock klokk (ser ikke noe vits i å klokke før jeg merker at jeg trenger mer kraft).

Det hele står montert i toppen av et NZXT H2 hvor viften er montert i en pull konfigurasjon på utsiden av kabinettet (eneste måten jeg fikk plass til både radiator og vifte over hovedkortet).

Kjøleløsningen er satt opp med viften som fulgte med som er av typen NZXT FX 140LB PWM. Denne leverer god skyvekraft men bråker mer enn hva jeg er villig til å bruke.

Jeg tenker da å bytte denne ut med en Noctua NF-A14 PWM som så langt ser ut til å være det beste valget. Denne viften leverer noe lavere skyvekraft men opererer også på langt lavere lydnivå.

Jeg lurer da på om det har så mye å si om jeg kjører Noctua med lavere luftflyt eller om jeg heller burde se etter en annen vifte (om noen har noen forslag så tar jeg gjerne i mot det).

Jeg takker på forhånd for all hjelp og alle forslag som måtte komme.

Rainmaker91

Endret av Rainmaker91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres jo topp ut, jeg var litt usikker da NZXT viften har noe mer kraft enn noctua (90 CFM mot Noctua sine 80). Da ender jeg opp med utelukkende Noctua (handlet akkurat inn 4 stk Noctua NF-S12A FLX) vifter i kabinettet mitt også, noe som bare er helt konge.

Takker for hjelpen din. Nå er det bare å kjøpe viften som gjenstår :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...