Gå til innhold

Nokia har endelig fått ut fingern!!

AKIRAx77

Anbefalte innlegg

Nå begynner det å bli fart på sakene her!!

Ser med spenning på de produktene Nokia har lansert idag.

www.nokia.com

Den største nyheten er kanskje den fysisk minste. Et halskjede som man kan laste bilder opp til. Nokia Medalion I og II.

Så har de lansert en to Bilderammer. Men ikke vilkensomhelst bilderamme. Du kan laste bilder opp til dem. Nokia Frame SU-4 og SU-7

Den ene tar bilder infrarødt, og den andre VIA MMS, som faktis betyr at du har en liten mobiltelefon i bilderammen din.

Så har de lansert et Kaleidoskop for privat visning av bilder. Litt mer usikker på denne.

Sist men ikke minst har de lansert en ny mobil som er rettet mot UMTS og bilde markede. En smule skuffende at den bare tar 640x480 bilder. Nokia 7600. Her synes jeg det er spennende å se at de fortsetter trenden med å utforske hva som definerer utseedne på en mobil. Alle UMTS prototypene vi så for 3 - 4 årsiden var jo i alle rare former og utseende. Spennende å se at de begynner å bli virkelig. Dette blir nok ikke en masse selger, men den dytter bariærer. Det liker jeg!!

Men jeg synes dette er UTROLIG spennende. Mange av dere "down to earh" type nordmenn. Noe vi i Norge er verdensmestere til, vil nok synes dette er noe tull og bare krimskrams. Jeg synes dette vitner om et inovativt selskap som prøver å sette ny trender på agendaen og prøver å se litt lengre enn sin egen nese.

De kunne holdt seg til å lage mobiltelefoner, men har skjønt det mange andre bransjer har gjort. Du må bygge opp et behov rundt kjerneprodukte. Du må suplementere det du gjør med merverdi.

Personlig har jeg falt pladask for Halskjede. Bare se det for deg, gi det til din kjæreste med ferdig innlagt bilder av alle de hun holder kjær....eller et nakenbilde av deg selv for de gangene hun kjeder seg og savner deg. *s* Kunne tenke meg et slikt selv...altså..halskjede, ikke nakenbilde av meg selv. ;-) Så vidt prisen er bra, så tror jeg dette kan bli en enorm salgssuksee for Nokia.

Bilderammen synes jeg var veldigspennende og kunne fint tenke meg å ha en stående her. Den med MMS er jo genial for familier som er spredt over hele landet. Ved å sende en to - tre MMSer så har alle bestefedre og tanter og onkler fått oppdatert bilde av barnebarna eller nevøene sine.

Nei..dette er virkelig spennende. Nokia fortjener klapp på skulderen for denne lanseringen. Det eneste kjipe er at man ikke kan kjøpe disse tingene idag!!

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enig i at tasteoppsettet er likt, nesten identisk, med SX1 sitt. Men når du legger frem en volumkontroll som det tilfeldigvis står siemens på og som du, om jeg forstår det rett, mener nokia har stjålet designet fra, så syns jeg det er komisk. :smile:

Den formen der er vanlig på flere ting. :wink:

Lenke til kommentar

Og...... Du tror vel ikke seriøst at Nokia bevisst har hentet inspirasjonen sin derfra? Da kunne jeg jo si at Siemens ST55 er en kopi av T68i, noe som den ikke er. De bare ligner. Eller man kunne si at Siemens hermet etter Sony Ericsson fordi de valgte samme oppløsning i skjermene sine! :roll:

Greit nok at det minner i formene, men hvor mange former måtte man vel ikke hatt om noe ikke skulle minne om noe annet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...