Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Han har installert det men prøver å få MalwareBytes til å kjøre et søk noe som ikke ser ut til å virke.

 

Edit; Det gir respons ja? Da er det bare å vente.

 

Hehe, fikk ikke med meg det.

 

Den er instalert og den har startet scanning

 

Flott, da er det bare å rapportere inn dersom det kommer noe andre problemer.

 

Husk alltid å ha antivirus installert på PCen til en hver tid. Antivirus programvare som jeg anbefaler er: Microsoft Essential Security og (anti-malware) Malwarebyte. Jeg kjører begge programmene et par ganger i uka.

 

Kan også anbefale Bullguard, som er ganske bra.

 

Og da ska eg kryss ut alle

 

Riktig.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Og da ska eg kryss ut alle

 

Ja.

 

MSE ala. Microsoft Security Essentials eller også kjent som Windows Defender på Win8 er anbefalt på det sterkeste. Er nok litt kjedelig og mangel på funksjoner men funker supert til å være gratis. Skulle ønske man hadde mulighet til å kjøre ting i sandbox.

 

MalwareBytes er et greit anti-virus program man kan kombinere med MSE uten at det oppstår problemer, kjører begge selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

MalwareBytes er et greit anti-virus program man kan kombinere med MSE uten at det oppstår problemer, kjører begge selv.

 

Malwarebytes er ikke antvirus, men anti-malware*.

 

Bare så det er sagt. ;)

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Malware fjerna ikke det

 

Da kjører du igjen. Det kan ta noen ganger før det finner ting.

 

Edit: Du kjørte full scan right?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Dersom du ikke får slettet det ved hjelp av Malwarebytes bør du formatere. Det er veldig enkelt, bare du har en Windows-CD.

 

Dersom du ikke vet hvordan å formatere, kan du se denne videoen:

http://www.youtube.com/watch?v=hZivYMA2qRA

 

Dersom du ikke får bootet med CDen må du inn i bios å forandre på boot rekefølgen, da setter man CD-Leseren som Nr 1.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ja eg kjørte full scan

 

Greit. Dersom du nå ikke finner trojanen er det bare å formatere. Nå er jeg ingen ekspert på å fjerne trojanere selv, men jeg vil anbefale deg å gjøre det, da det blir en fersk Windows installasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Du kan prøve en systemgjennoppretting til et tidligere tidspunkt fra "safe mode"

 

Problemet med systemgjennomretting er jo at det ikke fjerner problemet. Dersom det er en trojaner fjernes ikke det. Viruset er ikke et program som er installert på PCen, men et lite program som ligger å skjuler seg.

 

Systemgjenoppretting fjerner ikke personlige filer, det vil si det ikke fjerner virus, eller annet drittvare.

 

Systemgjenoppretting er et program for å gjennopprette systemet fra et tidligere punkt, dersom noe i selve systemet har feilet, eller man har installert et program som ødelegger ting, ikke dersom en har fått virus/malware.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Problemet med systemgjennomretting er jo at det ikke fjerner problemet. Dersom det er en trojaner fjernes ikke det. Viruset er ikke et program som er installert på PCen, men et lite program som ligger å skjuler seg.

 

Systemgjenoppretting fjerner ikke personlige filer, det vil si det ikke fjerner virus, eller annet drittvare.

 

Systemgjenoppretting er et program for å gjennopprette systemet fra et tidligere punkt, dersom noe i selve systemet har feilet, eller man har installert et program som ødelegger ting, ikke dersom en har fått virus/malware.

Systemgjenoppretting kan gjøre det mulig å "nøytralisere" problemet før det har gjort for mye skade, men det fjerner ikke nødvendigvis det underliggende problem. Men det kan gjøre det enklere å fjerne problemet i ettertid.

Lenke til kommentar

Det er også en mulighet for at det er en feil på selve datamaskinen , dvs minne / hd , spesielt hvis han har problemer med at den restarter ofte eller programmer henger seg.

 

Det kan være greit å prøve å kjøre en memtest86 rett fra en usb disk ved oppstart (da må man inn i bios og sette oppstart riktig eller nappe ut hd'ene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...