Gå til innhold

Skjermproblemer med 120hz

Anbefalte innlegg

Først av alt fårke jeg til å vise 120hz på den. Når jeg går på screen settings på Windows og setter refresh rate på 120hz ser bildekvaliteten veldig stygt ut. Det verste er også at når jeg skal dra print screen for å vise dere hvor jævlig det ser ut, ser print screenen et fint bilde.

Endret av jesus124
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt fårke jeg til å vise 120hz på den. Når jeg går på screen settings på Windows og setter refresh rate på 120hz ser bildekvaliteten veldig stygt ut. Det verste er også at når jeg skal dra print screen for å vise dere hvor jævlig det ser ut, ser print screenen et fint bilde.

Grunnen til at printscreen bildet ditt ser fint ut er enkel. Når du tar printscreen tas det bilde av det bildet skjermkortet sender til skjermen, ikke bildet som du ser på skjermen din. Med andre ord må du bruke kamera for å ta bilde av problemet eventuelt.

Som nevnt over her må du sjekke at du bruker dual link dvi, deretter gå inn i skjermkortinnstillingene dine å endre til 120hz der også. Nytter ikke å ha på 120hz i windows om du ikke har 120hz i skjermkort innstillingene, siden du da kun vil ha 120hz i windows og 60hz i spill.

Men sjekk ut at du har riktig kabel først da, samt sjekk at du plugger den i riktig utgang på skjermkortet ;)

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...