Gå til innhold

Linux og spill


Anbefalte innlegg

Hei..

Kveldens siste spørsmål, hvordan er det med linux og spill?

Steam har vel ikke allverden å by på?

Spiller vel ikke annet enn BF3 en sjelden gang, og hadde virkelig håpet dette ville fungere bra på linux... men ser ikke vits å invistere i nye grafikkort og litt annet, om det ikke er noe som er tilpasset en slik kombo.

Killing floor coop survival mode så forøvrig rett så hyggelig ut.. :)

Kan selvsagt spille videre på windows også, men har lyst til å migrere til linux.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du vil få BF3 til å fungere på grunn av Punkbuster problemer. Killing Floor skal funke bra.

Uansett finnes det bedre FPS spill enn BF3 som kjører fint på GNU/Linux.

  • CS 1.6
  • CSS
  • TF2
  • Guns of Icarus Online(ikke direkte fps)
  • OpenArena(FOSS)
  • Warsow(FOSS)
  • Red Orchestra 41-45
  • QuakeLive skal funke

Ellers er det en haug av Indiespill til GNU/Linux. HumbleBundle har 10 spill som funker på Win, GNU/Linux, OS X og Android for 5USD eller mer, til og med i morgen varer det tilbudet.

 

Noen Indies jeg anbefaler:

  • Kairo
  • Proteus
  • Dont Starve
  • Amnesia
  • Frozen Synapse(som man får på Humble Bundle nå)
  • Anna
  • Aquaria

 

Ellers kan man kjøre noen Win spill med Wine.

Endret av fenele
Lenke til kommentar

Blir nok mest indie enn så lenge, men for all del, det finnes jo mange gode slike. Amnesia og Dear Esther er vel ikke akkurat FPS, forsåvidt, selv om de er FP. :p Killing Floor er jo en mulighet. Half-Life, Team Fortress 2 og Counter-Strike-spillene er på plass, og Left 4 Dead kommer etterhvert.

Lenke til kommentar

Left for dead er jo "hyggelig" underholdning :)

 

Hvordan fungerer dette i praksis? Vil tro Linux er mer optimalisert i forhold til at det er mindre tungt og drive samt færre prosesser samtidlig, i forhold til windows, men hvor optimalisert er det? Er det noe vits å handle 2x760 eller en stk 770 for å kjøre spill i linux??? Er naiv nok til å tro at Linux ikke drar fra Windows optimaliserte værstinger, når det gjelder å utnytte grafikkort maks? Klarer jeg meg greit med mine gamle PC'er? Laveste spec pc er i dag en FX4100 3.6Ghz amd som står i et GA990FXA hovedkort og GF560TI Skjermkort med noen gig 1600mhz ram. PC nr 2 har samme hovedkort med 660TI og noe bedre prosessor++.... så det er vel strengt tatt ikke helt Nødvendig å oppradere??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...