Gå til innhold

Skrev feil postnummer ved bestilling fra utlandet, hva skjer nå?

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte en pakke fra amazon (eu) for en uke siden, og da jeg skulle se over bestillingen tidligere i dag så jeg at jeg har skrevet feil postnummer! Istedet for å skrive 3292 skrev jeg 2392 (som ikke eksisterer). Land, fylke, adresse, by og alt stemmer utenom postnummeret. Har noen opplevd noe lignende eller vet hva som vil skje med pakken min? Skal egentlig få den i morgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jobber med post og vi får brev med feil postnummer vær dag. Vi finner fort ut at det er feilpostnummer søker opp din addresse for å finne korrekt postnummer skriver dette på pakken og sender den videre i systemet igjen og du vil få den med 1-2 dagers forsinking.

Endret av Rudde93
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det ikke eksisterer vil pakken bli tatt av samlebåndet allerede på terminalen i Oslo for manuell avlesning og de vil finne ut at det er feil postnummer der og sette på det korrekte som de vil finne utifra adresse og by.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Åja, så bra da! Da skal jeg ikke bekymre meg mer.

Hvis du skal få pakken i morra så sendes den kanskje som ekspress? Da kan du evt. ringe UPS eller DHL og de kan sette på riktig informasjon slik at den blir omdirigert hvis ikke det allerede er fanget opp.

Jeg bestile den for en uke siden, men den skal være levert i morgen, har ikke brukt noe ekspress.

Lenke til kommentar

Noen venner av meg sendte et brev fra Australia til en kompis her hjemme.

På brevet skrev de navnet hans, byen (Bergen) og "Over sotrabroen og til venstre". (Sotra har 25 000+ innbyggere)

Det kom frem. Er heldigvis ikke bare maskiner som jobber på posten.

Lenke til kommentar

Noen venner av meg sendte et brev fra Australia til en kompis her hjemme.

På brevet skrev de navnet hans, byen (Bergen) og "Over sotrabroen og til venstre". (Sotra har 25 000+ innbyggere)

Det kom frem. Er heldigvis ikke bare maskiner som jobber på posten.

Oi! Det et hvertfall bra de som jobber i posten tar tak når de ser noe sånt og passer på at posten kommer frem.

Lenke til kommentar

Har fått en pakke til feil postnummer en gang, og da havnet den faktisk på feil postkontor (fikk hentemelding fra et kontor langt unna meg). Var ikke verre enn å kontakte posten og si at jeg ikke hadde mulighet til å hente pakka der, så sendte de den til riktig postkontor for meg. Hadde pakka dagen etter.

Lenke til kommentar

Har fått en pakke til feil postnummer en gang, og da havnet den faktisk på feil postkontor (fikk hentemelding fra et kontor langt unna meg). Var ikke verre enn å kontakte posten og si at jeg ikke hadde mulighet til å hente pakka der, så sendte de den til riktig postkontor for meg. Hadde pakka dagen etter.

Ja det kan jo også skje. Nå har jeg skrevet et postnummer som ikke eksisterer da, så håper de har fått ordna opp i det tidlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...