guzzi1972 Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Jeg har en winXP home edition som er koblet til internett via nettverkskort og ADSL. I tillegg har jeg et annet nettverkskort som jeg koblet til en bærbar PC med Win98SE via en krysset nettverkskabel. Jeg kommer meg på nett med winXP PC'n, og jeg "snakker " sammen mellom PC'ene på LAN. Men hvis jeg vil dele internettkoblingen (slikat jeg er på nett også med Win98 PC'n) funkerer ikke LANet... Har gjort: Kjørt veiviser for deling av internettoppkobling på WinXP maskinen, opprettet deling av internettoppkoblings diskett og kjørt denne på win98SE PC'n. Noen som har noen ide om hva som er galt? Kunen tenkt med å både være på LAN og på internett med BEGGE PC'ene samtidig... Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Sjekk at alle IP adressene stemmer og er slik du vil ha dem. Jeg har hatt problem med Telenor sin oppkoblings programvare som endret på lokale IP adressen etter tilkoblingen var gjort. Og dette hver gang man kobler seg opp Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Fikk det til funkere i går kveld med XP home og 98SE uten problemer Brukte veiviseren i XP men det var litt værre å få nettverket på plass i 98SE, den måtte jeg konfigurere manuelt etter installasjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå