Fluke Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Noen som har en vifte å anbefale? Første pri er at den skal være stille, men hadde vært greit å kunne OC ved f,eks ha en mulighet for å stille inn rpm. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 zalman 7000alcu fra www.microplex.no Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Noen som har en vifte å anbefale? Første pri er at den skal være stille, men hadde vært greit å kunne OC ved f,eks ha en mulighet for å stille inn rpm. Hvor mye er du villig til å bruke? Lenke til kommentar
Fluke Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Noen som har en vifte å anbefale? Første pri er at den skal være stille, men hadde vært greit å kunne OC ved f,eks ha en mulighet for å stille inn rpm. Hvor mye er du villig til å bruke? Tenkte på 500-klassen, med mindre det er veldig gode grunner for å kjøpe en bedre(?). Nå syntes jeg Zalman 7000ACU virket veldig bra. Går utifra at det var den du tenkte på Black? Link -> http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...TNR=CNPS7000ACU Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Har en coolermaster aero4, synes at denne er kjempe bra! Følger med en slik justerings mekanisme som man kan montere bak på pc'en eller foran i ledig 3 1/2 brønn, viften er stille synes jeg, og den gjør nytta si når jeg skal overklokke. Hadde egentlig tenkt å kjøpe den zalman vifta jeg å, men siden jeg ganske nylig hadde problem med en annen vifte jeg kjøpte på microplex, som jeg ikke fikk retur på, så bestemte jeg meg for å handle vifta mi på komplett..som vanlig.. Lenke til kommentar
Ygdrasil Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Hva med en MIST CPU-kjøler, "Black Silence"? Denne fåes kjøpt på Microplex og koster bare 295 kr, den er stille (19dB). Hvis du vil kan du jo sette på en vifte (80mm) som flytter mere luft. Lenke til kommentar
Fluke Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Lord_Linus : Aero4 virket veldig bra og, litt mer db men også bedre kjøling (ifølge stats). Tror likevel jeg vil velge Zalman, hørt mye bra om det merket. Ygdrasil: Silenttwin var den kjøleren jeg først tenkte på ettersom den er veldig stille. Men syntes det er greit å kunne stille inn for litt bedre kjøling, om ikke for OC , så for en varm sommerdag. (Ikke det at jeg sitter inne ved pc'n da selvfølgelig... *host*). Har en kjøler nå som holder min amd 1 ghz på jevne 80 C nå med en veldig stille vifte ved maks belastning. Og det er jo litt for varmt får en vel si, har riktignok virket bra nå i 2 år eller så.. Lenke til kommentar
Snask Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 jeg har en swiftech mcx4000b kjøleribbe + 80mm enermax med variabel motstand. kjører cpuvifta på rundt 2000rpm som vil si 20db elns. har idle temp på 32-33 ca. går ca opp 10 grader når jeg kjører full load. Jeg har riktignok 2,4Ghz intel men.... kjøleribba koster 565 og vifta koster 115 hos microplex. Også burde du jo kjøpe no kvalitetskjølepasta ala artic silver 3 elns.. vifte: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=UC8FAB kjøleribbe: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...?ARTNR=MCX4000B Jeg er veldig godt fornøyd, og kan overklokke endel uten for høy temp... og hvis det blir for høy temp, ja da kan jeg jo bare sette opp rpm'n på vifta Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 jeg har en thermalright slk-900u og en eller annen råtten 80mm coolermaster vifte på den (enermax 92mm vifte er bestilt). kjører min p4 2,8 på 3,22, og tempen er 43 grader idle (og det er VARMT i rommet). koster vel en 600 spenn tilsammen hvis du kjøper det i butikk. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 denne eller denne Den første passer i følge thermalright bare på Socket 478 mens den andre passer på både 478 og Socket a Har 3 Thermalright SLK900U på 3 forskjellige maskiner (en er min) med denne viften og det går veldig bra. Nå har ikke jeg prøvd noen av de 2 overnevnte men jeg har hatt SLK800 og har SLK900U og de er veldig bra. Og når SLK947U er en oppgradering av 900U så ville jeg tro at den yter bedre. Den andre (første linken) burde da også være veldig bra, syns det ser ut som heatpipe også Thermalright for mer info om deres produkter. EDIT: Skrivefeil Lenke til kommentar
Or|0N Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 slk-947u skulle vel være en oppgradering... men den er 50kr billigere hos microplex enn 900u. jeg leste på Thermalrigths hjemmeside at 947u er en 900u med litt justeringer for å være mer kompatibel med forskjellige typer hovedkort.. noen som veit helt sikkert hvilken som er best? jeg ser at P4-versjonen av 900u er litt tyngre enn 947u, men vedrsjonene for socket-A er like tunge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå