Wackee Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Hei, Nærar meg slutten av eit 8mnd engasjement hos ei bedrift. Etter å ha vert midlertidig ansatt fra august 2012 til julen 2012 fikk eg over nyttår kontrakt på eit 8 månedersengasjement fra 2. januar til 31. august. Eit årsverk i bedrifta eg jobbar i er på 1750 timer i året. Eg skal som sagt jobbe i 8 mnd og har ikkje ferie. I kontrakten står det at eg skal jobbe 1270 timer på disse mnd. Er dette rett? Her har arbeidsgiver tatt totalen på 1750 timer i året og delt på 11mnd og ganget med 8 mnd. Stemmer dette iom at eg jobber 8mnd uten ferie? Er det ikkje heller rett at arbeidsgiver skal dele på 12mnd og så gange med 8? Håper nokon kan gi meg eit svar på det. Mvh William Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Arbeidsgiver har nok rett! Du skal jo ikke ha ferie, så du kan ikke benytte 12 mnd, fordi der er jo også ferie inkludert. Og i "full" jobb, ligger antall arbeidstimer pr. mnd. ligger på ca 158 t., +/- noen timer, avhenig av arbeidsuke (33 t. - 37,5 t./uke) i din bedrift/bransje. Og deler du 1750 på 12 får du bare 145,8 timer/mnd. Dvs. da ville du jobbet ca 12 timer for lite, pr mnd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå