Gå til innhold

Har fordelene med konsoll begynt å forsvinne?


Anbefalte innlegg

Tja, er det fordi det er vanskelig eller fordi mange ikke gidder å løfte en finger for å lære seg selv de enkleste ting? Så kan vi diskutere om det er vanskelig å oppdatere skjermkortdrivere.

Om det er vanskelig eller ei så er det tydeligvis folk som sliter med det. På en konsoll så kommer det jo opp automatisk og man trykker en knapp og venter til det er ferdig.

 

Geforce experience? hørt om dette?

Hva med de som har AMD? Har ikke noe problemer med det selv, men, igjen, så er det tydeligvis som sliter med det og som gjerne vil ha det så enkelt som overhodet mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Geforce experience? hørt om dette?

 

Den er forholdsvis håpløs hos meg. Den støtter et fåtall av spillene jeg spiller, og når jeg prøver den gjør kommer den gjerne med tullete forslag, som å radikalt skru ned oppløsningen mens den kjører andre innstillinger opp. Kjekk for å holde driverne oppdaterte, dog.

Lenke til kommentar

Har de siste 2-3 årene spilt mest på pc, bare diverse ekslusive ps3 spill på konsoll. Pc'en og konsollen er koblet opp på en tv og koblet til surroundanlegget. I tillegg har jeg en pcskjerm som sjelden blir brukt. På pc'en bruker jeg en xbox 360 stikke til de spillene jeg trenger det.

Så selv om at pc er min viktigste spill arena så ser jeg mange positive sider med konsoll. Føler jeg må ha de beste av begge universene.

Så tidligere i tråden at noe ønsket konsollene en stille død, men jeg mener konsollene i mange mange år fremdeles vil stå for mesteparten av inntjeningen til utviklerene. Uten konsollene så hadde vi fått mindre antall spill, og mest sannsynlig dårligere spill siden utviklerene ikke hadde hatt like store budsjett.

Skal man ha en gamerigg så ser jeg også på det som et must å være litt inne på området, ellers blir det mange kjedelige stunder med dsw/hw problemer. For de ikke lærde så kan det være vanskelige å fikse selv de minste småting som er lett for oss.

Lenke til kommentar

Igjen så handler det om totalpakken, familien du kjøper deg inn i og hva det gir deg av unike ting som du foretrekker. Det hysteriet rundt grafikk, framerate " problemer", små tekniske forskjeller osv vil jeg for alltid mene er bare oss "nerder" som tenker på. Mora mi, andre venner og familie, barn m.m bryr seg midt i rumpa om det er 60 fps eller 30 fps.

Til og med jeg som er på dette forumet og er medlem av minoriteten sammen med dere, skjønner ikke hvorfor folk hyler om fps,grafikken osv...

Wii u er for meg mer enn kraftig nok og leverer/vil levere flotte spill... Om ps4 spill kommer med 30fps, 10sek mer loading etc, bryr jeg meg midt i rumpa siden totalpakka gjør opp for det med flere mil, itillegg til at jeg ikke ser hva dere flisespikkere ser. Derfor sitter jeg også med iPad minien min her og ikke pc eller android produkt.

 

Jeg ba om konkrete faktorer som gjorde konsoller bedre når man satt og spillte, ikke hvor mye du bryr deg om fordelene til PC.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva slags argument? Jeg skal selvsagt ha alt.

 

Det er mange, mange eksklusive gode spill til konsoller. Det er, og vil alltid, for meg være hovedargumentet for å ha konsoller.

 

Siden jeg selvsagt også har spill PC, og de spillene jeg spiller mest er StarCraft 2 og League of legends for tiden, er det åpenbart noe veldig positivt med PC også.

 

Men jeg ønsker ikke å gå glipp av alle spillene som ikke kommer til PC - derfor har jeg konsoller i tillegg.

 

Hadde alle spill som kom ut også kommet til PC hadde det for mitt vedkommende vært absolutt ikke noe poeng overhodet å ha konsoll.

 

Ja det er sant. Og her kommer vi over på noe annet: det er idiotisk å velge en eller en annen da du nesten garantert har råd til begge(hvis du ikke er fattig og i norge skal det mye til før du er så fattig). Mange konsollspillere(som bare bruker disse) sier at pc er dyrt(det vet vi er feil), altfor komplisert(det kan være det hvis du ikke har tid/energi til å sette deg inn i det), at de foretrekker å ligge på sofaen(noe som hvertfall kan gjøres med pc) og at det ser stygt ut med en pc i stua(noe som er helt bullshit da en pc kan være i alle former og er 100% opp til deg hvordan den ser ut, tvert imot ser en stilig pc bedre ut enn en stygg 360 eller ps3 i en stilren stue).

 

Hadde konsollfolket sluttet å komme med argumenter som ikke er basert på virkeligheten eller ikke var 100% reversible(ekslusive titler kan brukes mot alle da alle plattformene har en drøss av disse) så hadde jeg ikke argumentert mot dem heller.

 

Håper ikke konsoller blir borte men håper ekslusive titler blir borte da de kun bidrar til å holde industrien nede.

Lenke til kommentar

 

Den er forholdsvis håpløs hos meg. Den støtter et fåtall av spillene jeg spiller, og når jeg prøver den gjør kommer den gjerne med tullete forslag, som å radikalt skru ned oppløsningen mens den kjører andre innstillinger opp. Kjekk for å holde driverne oppdaterte, dog.

 

Er vel driverfunksjonen som er viktigst. Støtter vel alle de store spillene men ikke indiespill.

Lenke til kommentar

Jeg ba om konkrete faktorer som gjorde konsoller bedre når man satt og spillte, ikke hvor mye du bryr deg om fordelene til PC.

 

AtW

 

Jeg har en, men den er mest psykologisk. Når jeg spiller PC-spill hender det jeg begynner å gruble på framerate, sync, og det som verre er, og det hender jeg hopper ut av spillet og begynner å knote isteden. Det hender også suboptimal ytelse i et spill sender meg i retning komplott for å handle nytt skrot, som jeg egentlig ikke trenger. Med konsollen er det intet jeg kan gjøre uansett, så det er ingenting som distraherer meg fra spillet. :p

Lenke til kommentar

Har de siste 2-3 årene spilt mest på pc, bare diverse ekslusive ps3 spill på konsoll. Pc'en og konsollen er koblet opp på en tv og koblet til surroundanlegget. I tillegg har jeg en pcskjerm som sjelden blir brukt. På pc'en bruker jeg en xbox 360 stikke til de spillene jeg trenger det.

Så selv om at pc er min viktigste spill arena så ser jeg mange positive sider med konsoll. Føler jeg må ha de beste av begge universene.

Så tidligere i tråden at noe ønsket konsollene en stille død, men jeg mener konsollene i mange mange år fremdeles vil stå for mesteparten av inntjeningen til utviklerene. Uten konsollene så hadde vi fått mindre antall spill, og mest sannsynlig dårligere spill siden utviklerene ikke hadde hatt like store budsjett.

Skal man ha en gamerigg så ser jeg også på det som et must å være litt inne på området, ellers blir det mange kjedelige stunder med dsw/hw problemer. For de ikke lærde så kan det være vanskelige å fikse selv de minste småting som er lett for oss.

 

Vel nå tjener spill på pc som gjør det bra bedre enn spill på konsoll. Problemet her er at pc brukere som regel ikke kjøper middelmådige spill. Piratkopiering er ikke et problem i nærheten av det som påstås.

Lenke til kommentar

 

Lenge siden du har brukt en konsoll? Du kan jo kjøpe spillene dine digitalt der og.

 

Ettersom jeg har førstegenerasjons xbox 360 og ps3, så har jeg mer enn nok problemer med HD space uten å legge inn hele spill på disken. Ja, PS3 min har jeg oppgradert med en større disk jeg bestilte fra komplett, men det krever mer PC kunnskaper å gjøre dette, enn hvis du for eksempel vil installere en ny HD på en PC. Å kjøpe større HD til en 360 er så dyrt at jeg føler at det er ren svindel. At nyere generasjoner av konsollene kanskje kommer med større disk rett ut av pakka er heller ikke noe argument, ettersom mye av konsoll argumentet er at du ikke skal måtte kjøpe ny maskin hele tiden for å henge med.

 

Nei, alt dette er enklere, billigere og raskere på PC. Så vi kommer tilbake til det dessverre.

Lenke til kommentar

 

Jeg har en, men den er mest psykologisk. Når jeg spiller PC-spill hender det jeg begynner å gruble på framerate, sync, og det som verre er, og det hender jeg hopper ut av spillet og begynner å knote isteden. Det hender også suboptimal ytelse i et spill sender meg i retning komplott for å handle nytt skrot, som jeg egentlig ikke trenger. Med konsollen er det intet jeg kan gjøre uansett, så det er ingenting som distraherer meg fra spillet. :p

 

Nei er bedre når konsollen fryser og du må sitte å vente til utviklerne gidder å fikse det. Mye bedre.(og dette skjer OFTE med dagens spill)

Lenke til kommentar
video

 

Interessant! Får man disse sakene i Norge? Hvordan er prisen, og ikke minst ytelsen?

 

Nei er bedre når konsollen fryser og du må sitte å vente til utviklerne gidder å fikse det. Mye bedre.(og dette skjer OFTE med dagens spill)

 

Jeg kan ikke huske å ha opplevd noe nevneverdige problemer bortsett fra i Bethesda-spill, men de er jo fulle av bugs på PC og.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg ba om konkrete faktorer som gjorde konsoller bedre når man satt og spillte, ikke hvor mye du bryr deg om fordelene til PC.

 

AtW

 

Gidder ikke gjenta meg, står fint i de innleggene som du har sett på 1 - 2 hakk bakover her. Men er typisk dem som foretrekker pc, å ikke skjønne hvorfor folk liker noe annet.

Skal ikke dra alle over en kam, men come on... Hvor mange spiseskjeer skal vi føre inn i munnen på dere før dere klarer å skjønne det ?

 

Står nå en tonn med info i innleggene om hvilken faktorer som spiller inn og hvordan den brukerbasen tenker og føler.

 

Edit: kan legge til også ; nei, fordelene er ikke iferd med å forsvinne. Pc er pc som alltid, og konsoll er konsoll. Begge har klart å følge tida godt.

 

Endret av Rottenspacehead
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det er vanskelig eller ei så er det tydeligvis folk som sliter med det. På en konsoll så kommer det jo opp automatisk og man trykker en knapp og venter til det er ferdig.

Uten tvil, det interessante er hvorfor de sliter. Tar jeg utgangspunkt i noen av mine kollegaer som er mindre datakyndige så er ofte problemet at de ikke vil lære, og det gjelder mer dagligdagse oppgaver enn å oppdatere drivere.

 

Bør ikke være noe problem å automatisere det på en pc, nvidia har i alle fall en sjekk som kjøres på ett gitt intervall og sjekker etter nye drivere. Jeg har den deaktivert og gjøre det manuelt, så vet ikke helt hvor bra den fungerer. Hadde driverne blitt like raskt tilgjengelig via windows update som på produsentens egne sider så bør dette være ett ikke problem.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke dette teller som fordeler på overordnet nivå, det som teller er resultatet, hva som må til for spilleren for å få ett like godt eller bedre resultat på PC. Spillene er av høyere kvalitet (de som er multiplattform) og større variasjon på PC. Det som teller for forbrukeren er det, og hvor mye det koster for vedkommende å oppnå, ikke den underliggende strukturen på plattformen. Sluttresultatet er det viktige.

 

AtW

 

Tror ikke du helt forstod poenget mitt. Jeg mente ikke at konsoll-spill er bedre, eller at konsoller er bedre eller noe som helst i den retningen. Hva jeg prøvde å si er at siden konsoller er ett ganske annerledes produkt enn PCer så er resultatet annerledes. Som du selv sier så er sluttresultatet det viktige, og på samme måte som man ser spill som bare eksisterer på PC så ser man også spill som bare eksisterer på konsoll. Ikke bare nødvendigvis fordi de er eksklusive titler, men rett og slett helt andre type spill.

 

Fordelen til konsoller er at de tilbyr spill-opplevelser som ikke eksisterer på PCer. Ja, du kan koble en kontroller til PCen og koble den til en TV (noe jeg selv har gjort), men du ser ikke produkter som Last of Us eller Heavy Rain på PC fordi de krever de tingene jeg pekte ut. Hardware som leverer unormalt høye resultater, mulighet til å spesial-designe software og noen som er villig til å tømme tonnevis av penger inn i disse prosjektene. Teoretisk sett så kunne en moderne PC kjørt disse spillene, men hvis de hadde blitt lagd for PC så hadde de vært veldig annerledes. Det er en grunn til at Crysis er så kjent, fordi det er mer eller mindre det eneste spillet lagd til PC som ble lagd på samme måte konsoll-spill blir lagd.

Lenke til kommentar

Lenge siden du har brukt en konsoll? Du kan jo kjøpe spillene dine digitalt der og.

 

Ikke fungerer det som noe godt argument mot konsoller heller, for det Ascorius overser er at mange liker å ha hyller fulle av spill, og at det er mange som liker å fysisk måtte legge en disk oppe i konsollen. Kall det gjerne old school, reaksjonært, antikvarisk, gammelmodig, nostalgi eller unødvendig. Det er uinteressant. Poenget er atmosfæren det er med på å skape, og at det er mange som liker det.

 

Se bare hvordan det ser ut bak ryggen på til denne karen.

 

trololol1.jpg

 

Og Level Up-gutta bruker som en del av utsmykkingen av studio.

 

levelup1.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Uten tvil, det interessante er hvorfor de sliter. Tar jeg utgangspunkt i noen av mine kollegaer som er mindre datakyndige så er ofte problemet at de ikke vil lære, og det gjelder mer dagligdagse oppgaver enn å oppdatere drivere.

 

Bør ikke være noe problem å automatisere det på en pc, nvidia har i alle fall en sjekk som kjøres på ett gitt intervall og sjekker etter nye drivere. Jeg har den deaktivert og gjøre det manuelt, så vet ikke helt hvor bra den fungerer. Hadde driverne blitt like raskt tilgjengelig via windows update som på produsentens egne sider så bør dette være ett ikke problem.

 

Samme er det her med familie, venner o.l. Folk føler det er mer pes med pc, det er bare 1 faktor av mange flere. Føler det slik selv fordi om jeg kan mye om det.

 

Jeg satt faktisk opp den bærbare for mora mi til tven og fortalte om nedlasting og hvor enkelt ting var etc. Men fordi om alt var "super enkelt", så foretrakk hun tilslutt ipaden og ps3 med netflix osv og ville bare stue vekk den bærbaren, orka ikke holde på med pc styret, fordi om hun selv også kan grunnleggende data.

 

Lenke til kommentar

Gidder ikke gjenta meg, står fint i de innleggene som du har sett på 1 - 2 hakk bakover her. Men er typisk dem som foretrekker pc, å ikke skjønne hvorfor folk liker noe annet.

Skal ikke dra alle over en kam, men come on... Hvor mange spiseskjeer skal vi føre inn i munnen på dere før dere klarer å skjønne det ?

 

Står nå en tonn med info i innleggene om hvilken faktorer som spiller inn og hvordan den brukerbasen tenker og føler.

 

Edit: kan legge til også ; nei, fordelene er ikke iferd med å forsvinne. Pc er pc som alltid, og konsoll er konsoll. Begge har klart å følge tida godt.

 

Jeg ser ikke noe konkret som omhandler deg jeg spør om, kan du ikke, for diskusjonens skyld, gjenta det du mener er svar på spørsmålet mitt?

 

AtW

 

Tror ikke du helt forstod poenget mitt. Jeg mente ikke at konsoll-spill er bedre, eller at konsoller er bedre eller noe som helst i den retningen. Hva jeg prøvde å si er at siden konsoller er ett ganske annerledes produkt enn PCer så er resultatet annerledes. Som du selv sier så er sluttresultatet det viktige, og på samme måte som man ser spill som bare eksisterer på PC så ser man også spill som bare eksisterer på konsoll. Ikke bare nødvendigvis fordi de er eksklusive titler, men rett og slett helt andre type spill.

 

Fordelen til konsoller er at de tilbyr spill-opplevelser som ikke eksisterer på PCer. Ja, du kan koble en kontroller til PCen og koble den til en TV (noe jeg selv har gjort), men du ser ikke produkter som Last of Us eller Heavy Rain på PC fordi de krever de tingene jeg pekte ut. Hardware som leverer unormalt høye resultater, mulighet til å spesial-designe software og noen som er villig til å tømme tonnevis av penger inn i disse prosjektene. Teoretisk sett så kunne en moderne PC kjørt disse spillene, men hvis de hadde blitt lagd for PC så hadde de vært veldig annerledes. Det er en grunn til at Crysis er så kjent, fordi det er mer eller mindre det eneste spillet lagd til PC som ble lagd på samme måte konsoll-spill blir lagd.

 

Det du sier er feil, Det er ingenting teknisk med the last of us eller heavy rain som gjør at det ikke kunne lages på PC, og de er ikke dyrere enn de dyreste spillene som også er ute på PC.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg vil heller vri på ting her. " har fordelene med pc begynnt å forsvinne ?"

 

Jeg ser konsoller som har tatt seg opp kraftig, lukka igjen gapet enda mer og blitt en enda mer komplett underholdnings enhet inkludert alle faktorene som mange millioner mennesker liker, itillegg til at nettbrett er mer enn godt nok til de resterende oppgavene som kan være mer behagelig å unnagjøre på en pc. Nettbrett + konsoll er sweet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...