Allostasis Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Nå tror jeg at jeg har skrevet ganske mange steder at man kan se forskjell og at teknisk sett så vil PCspillene ha betydelig bedre grafikk. Men spillene ser ikke nødvendigvis bedre ut av den grunn. Spill på PC ser selvfølgelig bedre ut fra de tekniske fordelene de har som går på oppløsning og høyere innstillinger på grafikkmotoren. Men om det er artistisk stil du snakker om, så kan jeg se poenget. Flere ekslusive titler på konsoll sikkert flere anser som "penere" enn noe spill man finner på pc. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2013 Personlig syns jeg å spille på PC er en fryd iforhold til konsoll mtp framerate og tearing. Før syns jeg det var det omvendt der konsollene hadde stabil flytende framerate og null tearing mens PC spill ville hakke og ha tearing. Selv da spillet hadde 30FPS så hadde spillet i det minste stabil 30FPS. Nintendo og deres 1. parts spill prioriterer forsatt dette, men ellers har spillutviklerne stort sett mistet respekten for god framerate på konsoll. Dette gjelder selv dyktige 1. parts utviklere som Naughty Dog. De ikke så sjeldne framedropene i Last of Us når det skjer en del ting på skjermen syns er ganske irriterende og tar meg "ut av spillet". Det at spillutviklerne prioriterer grafikk over framerate på konsoll er jo forsåvidt positivt for PC spillere, men jeg føler konsollene har mistet noe viktig her. Helt enig, framerate prioriteres alt for lite, og det er ikke noe man kan gjøre noe med som bruker heller, det er faktisk ganske irriterende. AtW 1 Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Så hva er det egentlig du mener? At de har en friskere grafisk stil? Og isåfall at det ikke er tilfeldig fordelt, men kun er i konsollspills favør? AtW Hele diskusjonen går jo på at enkelte ikke klarer å la det ligge at herzeleid synes The Last of Us er mer visuelt appellerende enn de fleste PC-spill de siste par årene. Istedenfor "ålreit, deg om det, men jeg synes spill X er mye penere", har han blitt besvart med sidevis med "nei, det er FEIL!" Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2013 Hele diskusjonen går jo på at enkelte ikke klarer å la det ligge at herzeleid synes The Last of Us er mer visuelt appellerende enn de fleste PC-spill de siste par årene. Istedenfor "ålreit, deg om det, men jeg synes spill X er mye penere", har han blitt besvart med sidevis med "nei, det er FEIL!" Strengt tatt så har han ikke nøyd seg med å bare trekke inn sin egen vurdering i den saken. AtW 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Så hva er det egentlig du mener? At de har en friskere grafisk stil? Og isåfall at det ikke er tilfeldig fordelt, men kun er i konsollspills favør? AtW Jo dette fordeler seg selvfølgelig jevnt, avhengig av utvikler. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Selvfølgelig er det nye ting i spillet, ingen har hevdet noe annet. Poenget er at spillet i seg selv i det store og hele er det samme, med mindre forbedringer og features og bedre grafikk. På samme måte som i andre spill. Jeg kommer helt sikkert til å kose meg med spillet, men utover penere grafikk er det lite som skulle tilsi tolv år med videreutvikling og den mangedobbelte regnekraften. Må si jeg synes at å bruke en 'troverdig simulator' som et argument på manglende utvikling er litt svakt. Det blir litt som å klage på CS:GO iforhold til CS 1.5 (eller 1.6 - poenget står enda). Eller Dota 2 iforhold til Dota. Det er ikke et poeng å være innovativ iform av ting spilleren kan leke med. Er opplevelsen bedre? Uvisst, men er den mer troverdig? Forhåpentligvis. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Må si jeg synes at å bruke en 'troverdig simulator' som et argument på manglende utvikling er litt svakt. Det blir litt som å klage på CS:GO iforhold til CS 1.5 (eller 1.6 - poenget står enda). Eller Dota 2 iforhold til Dota. Det er ikke et poeng å være innovativ iform av ting spilleren kan leke med. Er opplevelsen bedre? Uvisst, men er den mer troverdig? Forhåpentligvis. Det var ikke jeg som bragte inn arma her... Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Istedenfor "ålreit, deg om det, men jeg synes spill X er mye penere", har han blitt besvart med sidevis med "nei, det er FEIL!" Det er det som er så fascinerende med enkelte brukere her inne. De klarer ikke å la det ligge, hvis naboen liker noe annet enn dem selv. Som om de indentifiserer seg såpass mye med hva de selv har, at de tar det som en personlig fornærmelse hvis andre brukere liker noe annet. Eller at man er så svak, at man trenger bekreftelse gjennom andre sine preferanser, for selv ikke å bli usikker på om de har gjort det rette valget. Klarer man ikke å slappe av og kose seg med PC-en eller konsollen sin, bare fordi naboen har en raskere prosessor, eller kraftigere skjermkort, har man et problem, synes jeg, og burde spørre seg selv om det virkelig er spill en er opptatt av. En kan få inntrykk av at det for noen er viktigere å ha en kraftig PC, enn å kose seg med spill. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Grafikk er ikke så superviktig for min del, men gameplayet. Gamepad fungerer i noen spill, mens det er andre spill igjen som er nærmest avhengig av skikkelig kontrollsystem. FPS er vel det mest åpenbare eksempelet på at gamepad er ubeskrivelig underlegent mus/tastatur. Men Mus/tastatur er definitivt underlegent ratt/pedaler for bilkjøring, og joystick for flyvning, og lignende eksempler. Og når spillets menyer og spillmekanikker blir "dummet ned", så blir jeg bare irritert og frustrert. 1 Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Grafikk er ikke så superviktig for min del, men gameplayet. Gamepad fungerer i noen spill, mens det er andre spill igjen som er nærmest avhengig av skikkelig kontrollsystem. FPS er vel det mest åpenbare eksempelet på at gamepad er ubeskrivelig underlegent mus/tastatur. Men Mus/tastatur er definitivt underlegent ratt/pedaler for bilkjøring, og joystick for flyvning, og lignende eksempler. Og når spillets menyer og spillmekanikker blir "dummet ned", så blir jeg bare irritert og frustrert. Godt mulig ratt og pedaler er bra i simulator bilspill, men i enkle bilspill som Trackmania så finner du ingen profesjonelle spillere som spiller med ratt og pedaler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 (endret) Er det forferdelig vanskelig å koble en pc til en tv? Han ble ikke bare voksen, han ble også dum. Det er ihvertfall det han gir utrykk for når han påstår at pc mot konsoll debatten har noe med mental alder å gjøre. Endret 6. juli 2013 av Kron Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Han ble ikke bare voksen, han ble også dum. Det er ihvertfall det han gir utrykk for når han påstår at pc mot konsoll debatten har noe med mental alder å gjøre. Hvis du lurer på hva jeg mener om debatten rundt pc og konsoll, er det bare å ta en titt på det forrige innlegget mitt. Der skriver jeg at man ikke burde være så fiksert på hva naboen liker, og heller konsentrere seg om seg selv. ;-) Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Grafikk er ikke så superviktig for min del, men gameplayet. Gamepad fungerer i noen spill, mens det er andre spill igjen som er nærmest avhengig av skikkelig kontrollsystem. FPS er vel det mest åpenbare eksempelet på at gamepad er ubeskrivelig underlegent mus/tastatur. Men Mus/tastatur er definitivt underlegent ratt/pedaler for bilkjøring, og joystick for flyvning, og lignende eksempler. Strategispill er da et mye mer åpenbart eksempel, der er det virkelig et problem å få laget et i nærheten av like lettstyrt, men samtidig avansert spill, med kun en tradisjonell håndkontroll. At mus og tastatur også fungerer bedre i FPS er greit nok, ihvertfall hvis en ser på nøyaktighet (treffprosent o.l.), men her fungerer da vitterlig en håndkontroll helt greit det også. Ellers hadde ikke så mange spilt FPS på konsoll. Det er ikke slik som strategispill hvor håndkontrollen i sin nåværende form, gjør det tilnærmet umulig å få laget i nærheten av like gode strategispill på konsoll som på PC. 1 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 At mus og tastatur også fungerer bedre i FPS er greit nok, ihvertfall hvis en ser på nøyaktighet (treffprosent o.l.), men her fungerer da vitterlig en håndkontroll helt greit det også. Ellers hadde ikke så mange spilt FPS på konsoll. Det er ikke slik som strategispill hvor håndkontrollen i sin nåværende form, gjør det tilnærmet umulig å få laget i nærheten av like gode strategispill på konsoll som på PC. Med autoaim, aimassist og aimgrid mener du. Prøv å koble på en controller til PCen din og spill QuakeLive uten nevnte hjelpefeatures å se hvordan det går. Sure hvis alle andre bruker controller er det likt for alle men hvorfor skal alle slå inn en skrue med en hammer når man har mus/tastatur. Gir ingen mening. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Sure hvis alle andre bruker controller er det likt for alle men hvorfor skal alle slå inn en skrue med en hammer når man har mus/tastatur. Gir ingen mening. Tror det er mer effektivt å slå inn denne skruen med hammeren fremfor mus og/eller tastatur. (Måtte bare!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå