Gå til innhold

Har fordelene med konsoll begynt å forsvinne?


Anbefalte innlegg

Er kabelrot et problem har du gjort en hastejobb med å sette opp utstyret. Xbox/PS3 trenger vel strøm+HDMI kabel. En PC klarer seg med like få kabler dersom du velger trådløst utstyr for mus/tastatur.

Hvor skal jeg gjemme riggen?

Pluss at trådløst har jeg dårlige erfaringer med.

I tillegg føles det så feil å sitte med tastatur i sofaen, du må støtte den på lårene, og de er ikke akkurat et bord som står støtt, det blir sjanglette, du kan si at jeg putter bare inn 360 spaken å alt er bare postitivt.

Men ALLE spillene støtter ikke en 360 spake, da er det plutselig et problem når jeg må ta i bruk tastaturet og musa som igjen trenger noe beint, ikke sofakanten som er avrundet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ligger i en Stressless, med beina på en krakk. På lårene ligger tastaturet mitt, som jeg mesterlig benytter meg for å utføre mine handlinger. På høyre armlen ligger datamusa, som jeg også benytter mesterlig.

 

Jeg kan strengt talt ikke se problemet med dette. MÅ man ha et bord for å benytte tastaturet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor skal jeg gjemme riggen?

Pluss at trådløst har jeg dårlige erfaringer med.

I tillegg føles det så feil å sitte med tastatur i sofaen, du må støtte den på lårene, og de er ikke akkurat et bord som står støtt, det blir sjanglette, du kan si at jeg putter bare inn 360 spaken å alt er bare postitivt.

Men ALLE spillene støtter ikke en 360 spake, da er det plutselig et problem når jeg må ta i bruk tastaturet og musa som igjen trenger noe beint, ikke sofakanten som er avrundet.

 

Du gjemmer vel riggen der du gjemmer konsollen? Trådløs x360-kontroller funker like bra/dårlig som på xbox, og de spillene man kan spille på konsoll som er noenlunde moderne støtter kontroller også på PC.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg ligger i en Stressless, med beina på en krakk. På lårene ligger tastaturet mitt, som jeg mesterlig benytter meg for å utføre mine handlinger. På høyre armlen ligger datamusa, som jeg også benytter mesterlig.

 

Jeg kan strengt talt ikke se problemet med dette. MÅ man ha et bord for å benytte tastaturet?

Jeg bruker en krakk til tastaturet, stuebordet til musa så har jeg PCen som støtte til armen mens far sjøl ligger på sofaen :)

 

post-88331-0-04349100-1372707222_thumb.jpg

Endret av 1982kims
Lenke til kommentar

Hvor skal jeg gjemme riggen?

Pluss at trådløst har jeg dårlige erfaringer med.

I tillegg føles det så feil å sitte med tastatur i sofaen, du må støtte den på lårene, og de er ikke akkurat et bord som står støtt, det blir sjanglette, du kan si at jeg putter bare inn 360 spaken å alt er bare postitivt.

Men ALLE spillene støtter ikke en 360 spake, da er det plutselig et problem når jeg må ta i bruk tastaturet og musa som igjen trenger noe beint, ikke sofakanten som er avrundet.

 

Du spiller ikke Age of empires i sofaen for å si det sånn. Dette er hvordan oppsettet mitt er, og hvordan jeg liker det. TV blir brukt til film. Spilling i den komfortable datastolen til noen tusen. Dessuten var det snakk om Konsoll VS PC. Har du kun konsoll kan du ikke spille PC spill som krever mus/tastatur uansett, og alle PC versjoner av konsollspill kan bruke Xbox kontroller. Så jeg har noenlunde samme utvalget som din konsoll, minus konsoll-spesifikke spill.

 

Men skulle jeg gjemt riggen min hadde jeg plassert den under hjørnebordet 4 meter nærmere TV en og gått for et lavere kabinett enn jeg har.

Og mitt trådløse utstyr fungerer like godt som din Xbox/PS3 kontroller. Headset er Logitech G930, mus/tastatur for sofaen et Logitech diNovo Edge, kablet mus/tastatur på databordet.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper i utgangspunktet kun spill til konsollene som ikke gis ut på PC. Gis spillet ut til PC så er det min foretrukne plattform. PC'en er koblet til tv via HDMI og har en Xbox kontroller. Det fungerer utmerket slik jeg ser det.

Opplever at PC er en mye mer fleksibel plattform og jeg kan bruke den til mye mer enn det konsollene kan i dag. Joda, det finnes applikasjoner og lignende, men jeg opplever en PC som mer komplett.

 

Men det er smak og behag antar jeg. Finnes nok ikke noe fasit svar, men jeg håper at både PC og konsoller vil være med i fremtiden som aktuelle plattformer slik at ikke spill til mobiler og nettbrett blir det eneste vi får om noen år.

Lenke til kommentar

Det finnes mange fordeler med konsoll. Jeg sverget til PC tidligere. Men så ble jeg voksen. Det eneste jeg ønsker nå er å få lov til å sitte i sofaen med håndkontrollen i fanget. PC-skjermen kan dessuten ikke måle seg med flatskjermen. Og PC-stolen og PC-pulten kan ikke måle seg med sofaen og stuebordet. Alt er mer tilrettelagt. Alt er mye bedre. Jeg liker det.

 

Ikke noe negativt om de som spiller PC-spill. Jeg kunne bare ikke tenke meg tilbake til det.

Er det forferdelig vanskelig å koble en pc til en tv?
Lenke til kommentar

Vel det har kommet noen fordeler i de siste som gjør PC-spilling enklere, men faktum er at man får ikke en PC til 3500 kr i dag som klarer alle de nyeste spillene i de neste 6 år fremover..

 

Det er sant, men jeg synes det virker som gruppen som sparer penger totalt sett blir stadig mindre. Det er ikke så mye man skal spille før forskjellen er hentet inn, er du enig?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

pc vs konsol diskusjonen har foregått siden begge deler ble allemanseie. de har alle sine sterke og svake sider, og det er strengt talt opp til enhver hva man faktisk foretrekker. selv har jeg de 2 store + pc. primært blir pc'en brukt til spill og alle andre pc relaterte ting, mens ps3 blir brukt som br spiller. 360 har død litt for meg fordi jeg savner gode eksklusive spill til den. alt er koblet til pcen, og jeg bruker både sofaen og stresslessen avhengig av hva jeg gjør.

 

til de som bruker pc'en på tv og liker å ligge i sofaen anbefaler jeg egentlig http://www.logitech.com/no-no/product/wireless-touch-keyboard-k400r?crid=26 genialt når man ligger og vil slippe masse enheter på stuebordet. plukker fram eget dedikert tastatur og mus til gaming,

Lenke til kommentar

 

Alt du trenger er en HDMI kabel fra skjermkortet på PC en til en ledig port på TV en. :) Da får du overført både lyd og bilde. Kan også bruke en bærbar med HDMI utgang.

Dette kunne du egentlig sagt til han jeg quotet over her. Jeg vet selfølgelig hvordan man plugger inn en litem kabel i A og B. Andre tror det er umulig, og har det som argument for at man ikke kan bbrukepcen på tven.
Lenke til kommentar

Konsollene er mer damevennelig enn pc.. Aldri i verden om jeg får plassert et miditower i nærheten av stua. Har også det inntrykk at en pc trenger mer vedlikehold enn konsoll, samt at den bråker mer ( iallfall min pc, med middelmådig hw fra 2010.) Greit at du får kabinetter i små varianter, men de er fremdeles større enn konsollene.

Lenke til kommentar

Svaret er nei.

 

En kan ikke bare sette inn et spill og starte å spille på en PC, noe en kan på tidligere,dagens og dem kommende konsollene ifra Microsoft og Sony.

 

Og skylden for dette er Windows. Steam har gjort det enklere en noen gang med Big Picture modus men det er langt ifra optimalt enda. Den dagen en kan trykke inn strøm knappen på en PC og Steam kommer opp automatisk i Big Picture modus og en slipper alt som har med Windows å gjøre så har vi kommet langt.

 

En annen ting er at en dedikert spill PC idag er ofte både bråkete og stor. For dem av oss som har flyttet fra sine foreldre og ikke lever i en ungkars leilighet lenger så er det å ha noe slikt i en stue overhode ikke aktuelt lenger.

 

Vi har nemlig noe som kalles for samboer, det vil si for dem av dere som ikke kjenner ordet at en kvinne bor samens med dere. Og dere kan ikke kaste all mulig dritt inn i stua lenger som før. (forsøk på humor)

 

Men fra spøk til revolver...en PC i stua er for dem aller fleste av "oss" et skeivt blikk hvor samboer rister svakt på hode mens hun tenker "spøker du eller". :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1. Så lenge vi snakker om fullverdige operativsystem som windows kommer vi ingen vei når det gjelder 'enklere i drift'. Linux vil gjøre det mulig å lage tilsvarende løsninger som konsollene, ja, men dette er lagt fram i tid; hvis i det hele tatt. I tillegg, PC vil alltid per definisjon være fragmentert på hardwaresiden. Det er et reelt problem også for brukerne som konsoller aldri vil ha.

 

2. Du kan alltid komme opp med et regnestykke der en pc kommer billigst ut (ved å inkludere spill ol.), med selve boksene er i helt forskjellige prisklasser. Finn en hylleløsning som tilsvarer dagens konsoller til 1300 kr. Finn en hylleløsning som tilsvarer nestegenerasjon til 4000 kr.

 

3. Er det ikke flere konsolleksklusive spill enn noen gang da?

Endret av formkake
Lenke til kommentar

Dette kunne du egentlig sagt til han jeg quotet over her. Jeg vet selfølgelig hvordan man plugger inn en litem kabel i A og B. Andre tror det er umulig, og har det som argument for at man ikke kan bbrukepcen på tven.

Beklager misforståelsen. Jeg trodde du spurte for å få svar og leste ikke quoten. :)

Lenke til kommentar

Er det forferdelig vanskelig å koble en pc til en tv?

 

Det er ikke et spørsmål om det er vanskelig eller ikke. Jeg kunne fint ha koblet PC-en til TV-en, jeg, dersom jeg på død og liv skulle ønske å bruke PC-en fremfor konsollen. Men det trenger jeg ikke. Jeg har en konsoll å spille på, som jeg trives veldig godt med. Og så slipper jeg å flytte PC-en hver gang jeg ønsker å spille. Den står fint der den står ved PC-pulten.

Endret av fivebigcities
Lenke til kommentar

En ting jeg savner som tidligere konsoll spiller er muligheten for å kunne kommunisere med andre. Joda du har ventrilo, teamspeak osv, men jeg synes det er en tungvindt måte. Spiller endel public i BF3 hvor vi ikke har muligheten for å kommunisere med teammates annet enn gjennom chat. På PS3 så hadde vi hvertfall muligheten til å snakke med squaden man spiller med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...