Gå til innhold

Bilferie til Stockholm - Tips til plasser

Anbefalte innlegg

Hei! Har seg slik at ilp. neste uke skal jeg til Stockholm med bil og kan derfor ta med det jeg har av utstyr. Jeg er interessert i å finne en høyde hvor jeg kan lage et gigapixel bilde over byen og kanskje andre plasser som er interessante.

Jeg lurer på om noen har vert der (har ikke selv) og kan komme med konkrete tips til plasser jeg MÅ få med meg, og tips til evt. spots for gigapixler :)

Takker så mye for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stockholm er nok ikke byen for Gigpixel bilder, ville jeg tro. Såvidt jeg vet, så er det ingen høyder å snakke om slik du får en skikkelig oversikt over byen. Så da må du ha et utkikstårn eller noe slikt.

Men det er mye annet spennende å få med seg i Stockholm. Gamla Stan, Söder, Wasamuseumet, Skansen, Sergels torg ...

Hvilken rute har dere tenkt å kjøre?

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Stockholm er nok ikke byen for Gigpixel bilder, ville jeg tro. Såvidt jeg vet, så er det ingen høyder å snakke om slik du får en skikkelig oversikt over byen. Så da må du ha et utkikstårn eller noe slikt.

Men det er mye annet spennende å få med seg i Stockholm. Gamla Stan, Söder, Wasamuseumet, Skansen, Sergels torg ...

Hvilken rute har dere tenkt å kjøre?

Vi kjører E18 via karlstad etc. :)!

Lenke til kommentar

Vi kjører E18 via karlstad etc. :)!

Jeg gjorde litt reasearch for den ruten en gang og det er en del interessante steder på veien som dere er verdt et besøk. Hvis dere har tid nok, vel å merke. Karlstad og Vänern, Det er gammel bydel i Arboga som jeg kunne tenkt meg å se. Og flere steder jeg ikke husker ...

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mange uker dere har på dere, kan begynne med Ørje og jobbe meg nedover, neida :p

Selv har jeg lenge hatt et ønske om og besøke Kolmårdens Djurpark, og en tur rundt i djurgarden, bare husk å ta med deg tele og vidvinkel.

Det er endel år siden jeg burde ha besøkt djurgarden, kan tenke meg at all maritime virksomhet er bortimot forsvunnet nå, men vasa-museet frister ennå :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Takker for svar begge to! Problemet er Onsdag - Lørdag neste uke, så det er dessverre ikke så mye, er planlagt å kjøre 1 dag ned og 1 dag oppigjen (for å få være mest i Stockholm). Men skal kikke på linkene og stedene dere har skrevet :) Takker!

Lenke til kommentar

Det er mye fint å ta bilde av i Stockholm. Beste vyen over byen tror jeg du får fra Stadshustornet:

http://www.stoffs.se...shustornet.html

Hva er du intressert i å ta bilder av? Jeg har budd i Stockholm og kan kanskje komme med fler tips om du sier hva du liker. Liker du f.eks. "Urban decay" er Slussen et must.

Her er noen bilder jeg har tatt (av varierende kvalitet) som kanskje kan gi idéer.

Ha en fin tur!

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar

Det er mye fint å ta bilde av i Stockholm. Beste vyen over byen tror jeg du får fra Stadshustornet:

http://www.stoffs.se...shustornet.html

Takk! Denne virket interessant mtp. utsikt!

Hva er du intressert i å ta bilder av? Jeg har budd i Stockholm og kan kanskje komme med fler tips om du sier hva du liker. Liker du f.eks. "Urban decay" er Slussen et must.

Egentlig alt som er mulig, men liker broer (som det er mange av) og arkitektur samt nattliv etc. :)

Har lagt inn (og har med backup) av ML til 7D, så det blir mye HDR!

Endret av Rattata12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...