Gå til innhold

Hardware.no: Bedre merking av "ekstra" artikler på diskusjon.no

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg synes egentlig at hardware.no er for liten til å sprade rundt med en sånn tjeneste, men skjønner at sidene til tek.no må tjene penger på et vis. Dog skal ikke denne diskusjonen tas her.

Legger ved et bilde som illustrerer hvor jeg mener det trengs å merkes at en artikkel er en del av "Ekstra" tjenesten til hw.no. Jeg bruker den øverste delen merket i bildet til å gå inn på artikler nå og da, men siden jeg ikke har "Ekstra" og bare kan lese en slik artikkel per uke, så er det veldig enkelt å "sløse" den bort på en artikkel som jeg trodde var en del av den vanlige hw.no siden. Kanskje det kommer en annen artikkel senere som jeg egentlig heller ville ha brukt min "freebie" på, men som jeg ikke kan da jeg allerede har "sløst den bort" på en som ikke var merket skikkelig der jeg fant linken.

Som et eksempel: Tidlig i dag morges så jeg denne artikkelen på toppen av diskusjon.no og klikket på den, da hadde jeg uvitende allerede brukt opp min "freebie" denne uken.

post-240218-0-97457600-1372702176_thumb.png

post-240218-0-37676900-1372742315_thumb.png

Endret av Saapa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men man har muligheten til å lete opp xkstra artiklene likevel ?

kanskje dere skulle ha det i en en og god merket liste

Det er en ting her som er lit uklart .

Det sies at man får tilgang til en exkstra artikkel i uka uavhengig om man er xkstra- medlemma eller ikke.

Det jeg lure på er når begynner og avsluttes uke-perioden ?

Hvis man har lest en slik artikkel hvor lenge må man da vente før man kan lese neste artikkel ?

Det er også en xkstra artikkel jeg reagerer sterkt på.

at den bare er fritt tilgjengelig for xkstra medlemmer og det er artikkelen hvor dere forklarer hva de nye punktene i piratloven egentlig innebærer.

Artikkelen "Dette sier de viktigste punktene i den nye piratloven" er noe alle burde ha tilgang til å lese uten avveining mot noe annet.

men siden Hardware.no er så knipen så kan jeg sikkert lese om det et annet sted og samtid få bedre forståelse

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

En mye bedre løsning er at dere ved klikk på en Ekstra artikkel spør om freebie'n skal benyttes eller ei.

Uansett, er mindre fornøyd med den nye erstattningen for Pandaen som jeg så idag, straks oppe og begynte å sutre om ekstra abonnement, jeg gikk å tenkte på å handle ett helt til denne kom opp.

Nå sa det smekk i lommeboken og den er stengt for dere grunnet en slik "Tiggeholdning", som dere fikk massiv kritikk for med pandaen også forresten.

Jeg har nå nappet bort dette elementet slik at det ikke er til forstyrrelse, takk gud for YARIP til Firefox.

Lenke til kommentar

Hei

Men man har muligheten til å lete opp xkstra artiklene likevel ?

kanskje dere skulle ha det i en en og god merket liste

Du finner dem på hardware.no/ekstra

Det jeg lure på er når begynner og avsluttes uke-perioden ?

Hvis man har lest en slik artikkel hvor lenge må man da vente før man kan lese neste artikkel ?

Det er sju dager fra da du fikk lese en artikkel gratis.

Lenke til kommentar

når jeg så over oversikten på hvilke artikler som er ekstra så er det enkelte av dem som får meg til reagerer eller stusse lit på hvorfor dere tar dem som ekstra artikler

En av dem er der det går gjennom parat loven , noe som all burde ha godt av å lese

En annen gjelder tips om skjermkort . Da er det liksom ok at enkelt kaster bort penger på dårlige/ feil

skjermkort

Så er det en artikkel om hvor mye en pc koster i bruk

Da er det liksom ok at ikke alle trenger å spare penger på det

En artikkel tar visstnok opp problemet hvordan man kan komme til kaste bort penger på SSD

Det er liksom ok at ikke alle får vite det

Det samme må jeg si om når det gjelder sikkerheten til trådløse nettverk .

Der har dere en artikkel om crackin av nettverk

I tillegg har dere en artikkel om plasmaeierens verste mareritt.

Slik blir du kongen i Linux er også tvilsom

Det finnes noen flere interessante artikler også .

Det er derimot de jeg har nevnt ovenfor som virker lit spekulative for kunne dra inn penger på bekostning at de som virkelig har behov for informasjonen dere legger ut

altså preg av grådighet for penger inn i kassa

Så har lager der ikke alle nødvendige artikler bare for informere oss men også for å tjene penger på oss

Nødvendige artikler bør holdes utenfor ekstra muren slik at man slipper preget av at man må ha inn penger for enhver pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...