Gå til innhold

Sony NEX-5R - Ett dårlig kjøp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg også vært og tatt på Nex 6 , X-E1 og X100S

Rent fysisk er jo kamerahuset fra Fuji klart større enn Nex.

X100S påstås å ha fantastisk bildekvalitet , men anbefales kun som kamera nr. 2

Ble også tipset om at ta med Samsung NX300 i vurderingen , da den skal være en tildels kraftig oppgradert ifra NX210.

Må bare inrømme at jeg likte å holde NX300 i hånden.

Lenke til kommentar

Må bare inrømme at jeg likte å holde NX300 i hånden.

Hvis du likte å håndtere NX300, så er den verdt en vurdering. Det finnes en god interssant objektiver til syustemet. Det eneste jeg ikke liker med Samsung kameraene, er at det ikke er noen mulghet for en ekstern søker.

X-E1 har like god bildekvalitet som X100S.

Lenke til kommentar

Eneste aberet med NX300 (hvis kit-objektivet er det samme som satt på NX210) er at dette objektiver er veldig plastikk.

Men jeg tror nok jeg ville valgt NX300 fremfor NEX-6, ene og alene grunnet bildekvaliteten som tiltaler meg på en mer positiv måte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR

Fuji og kanskje Samsung har bedre kit-objektiv enn Sony.

Selve bildekvaliteten til kamerasensoren er det nok ikke all verden forskjell på, Fuji litt bedre på høy ISO, men mulig Sony er vel så bra på lavere ISO.

Sony sin 16-50-bit er kanskje bedre enn 18-55-kit'en?

Brukergresesnittet med flere direktehjul til Fuji virker svært bra. Brukergrensesnittet til Sony NEX er jeg mer skeptisk til, men kan nok settes opp til å styre det viktigste parametre med direkteknapper, men litt mer knot er det nok.

Grepet til NEX-6 synes jeg er meget bra, Fuji X-E1 er jeg litt mer usikker på.

Lenke til kommentar

Jeg vil si 5r er et godt kjøp. Jeg hadde Canon 60D med diverse optikk. Jeg kjøpte meg så en NEX 5n for å ha et mindre kamera. Jeg syns 5n'en tok veldig bra bilder. I dårlig lys presterer den etter min mening bedre en 60D på høy iso.

Jeg solgte 60D'en og kjøpte NEX 6 sammen med en del NEX optikk. Har ikke angret enda.

5R yter like godt som NEX 6 men mangler den elektroniske view finderen. Jeg ser folk her mene at Fuji er mye bedre. Det kan sikkert være riktig. Likevel har jeg tatt noen ti-tusen bilder med Canon 18 mpixel brikken, og jeg syns ikke NEX står noe tilbake for denne. Selvfølgelig en del mer tilgjengelig optikk til Canon da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...