Bjerknez Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Hva er det du har av kompakt fra Fuji nå da? Hvis det er X10/X20 du har, så vil jeg si RX100 er bedre. Ikke like morsomt og solid, men RX100 leverer bedre bildekvalitet enn X10/X20 og spesielt ISO ytelsen er bedre på RX100. Lenke til kommentar
johome Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Ha ha , jeg sitter på en kompakt fra steinalderen ... dvs Fuji Finepix F30 Jeg fotograferte ganske mye i begynnelsen , siden har nok fotointerressen dalt ganske mye. Har lyst til å ta mere bilder , og da har jeg lyst på noe som er nytt og betydelig bedre... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Både X100/X100S og RX100 vil gi deg en opptur her for å si det sån, hvis det er dette kameraet du er vant til Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 4. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2013 Var i butikk og kjente på NEX 3F og NEX 5R. Syntes jaggu meg nesten at 3F var bedre i handa enn 5R. Hmm. Må tenke på dette. Lenke til kommentar
johome Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Nå har jeg også vært og tatt på Nex 6 , X-E1 og X100S Rent fysisk er jo kamerahuset fra Fuji klart større enn Nex. X100S påstås å ha fantastisk bildekvalitet , men anbefales kun som kamera nr. 2 Ble også tipset om at ta med Samsung NX300 i vurderingen , da den skal være en tildels kraftig oppgradert ifra NX210. Må bare inrømme at jeg likte å holde NX300 i hånden. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Må bare inrømme at jeg likte å holde NX300 i hånden. Hvis du likte å håndtere NX300, så er den verdt en vurdering. Det finnes en god interssant objektiver til syustemet. Det eneste jeg ikke liker med Samsung kameraene, er at det ikke er noen mulghet for en ekstern søker. X-E1 har like god bildekvalitet som X100S. Lenke til kommentar
johome Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 (endret) Dette likte jeg fra NX300: Den gjør det også godt i Test1 og Test2 + test ifra Steves Digicam Endret 4. juli 2013 av johome Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 De testene viser egentlig bare at ingen lager skikkelige dårlige kameraer lengre Ser at NX300 leveres med Adobe Lightroom; det er et godt argument for. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Eneste aberet med NX300 (hvis kit-objektivet er det samme som satt på NX210) er at dette objektiver er veldig plastikk. Men jeg tror nok jeg ville valgt NX300 fremfor NEX-6, ene og alene grunnet bildekvaliteten som tiltaler meg på en mer positiv måte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Fuji og kanskje Samsung har bedre kit-objektiv enn Sony. Selve bildekvaliteten til kamerasensoren er det nok ikke all verden forskjell på, Fuji litt bedre på høy ISO, men mulig Sony er vel så bra på lavere ISO. Sony sin 16-50-bit er kanskje bedre enn 18-55-kit'en? Brukergresesnittet med flere direktehjul til Fuji virker svært bra. Brukergrensesnittet til Sony NEX er jeg mer skeptisk til, men kan nok settes opp til å styre det viktigste parametre med direkteknapper, men litt mer knot er det nok. Grepet til NEX-6 synes jeg er meget bra, Fuji X-E1 er jeg litt mer usikker på. Lenke til kommentar
alasfyren Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Jeg vil si 5r er et godt kjøp. Jeg hadde Canon 60D med diverse optikk. Jeg kjøpte meg så en NEX 5n for å ha et mindre kamera. Jeg syns 5n'en tok veldig bra bilder. I dårlig lys presterer den etter min mening bedre en 60D på høy iso. Jeg solgte 60D'en og kjøpte NEX 6 sammen med en del NEX optikk. Har ikke angret enda. 5R yter like godt som NEX 6 men mangler den elektroniske view finderen. Jeg ser folk her mene at Fuji er mye bedre. Det kan sikkert være riktig. Likevel har jeg tatt noen ti-tusen bilder med Canon 18 mpixel brikken, og jeg syns ikke NEX står noe tilbake for denne. Selvfølgelig en del mer tilgjengelig optikk til Canon da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå