Gå til innhold

Bør jeg klage på karakter?

ASO89

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et slags dilemma som jeg håper at noen kan komme med innspill på...

Er akkurat ferdig med en bachelor i økonomi og administrasjon, men er misfornøyd med karrakteren jeg fikk på siste eksamen, selv om jeg fikk B.

Da jeg fikk resultatet sendte jeg inn krav om begrunnelse av karrakteren, og fikk svar fra faglæreren i dag..

Hun sa at det var en veldig sterk B, og at det som var hovedgrunnen til at jeg ikke fikk A var at jeg hadde misforstått et delspørsmål i ei av oppgavene. (Som telte 12,5 %av totalkarakteren)

. Da jeg leste over besvarelsen min i dag, synes jeg at jeg hadde tolket spørsmålet bra, og hadde fått med mange sentrale element fra pensum, og individuell vurderingsevne..Men jeg hadde altså ikke tolket oppgaven i samsvar med det faglæreren mente at vi skulle, (brukt de ordene som var på sensorveiledningen)

Derfor lurer jeg på om jeg skal sende inn klage.. Tviler sterkt på at en evt klagenemd vil komme til å sette ned karakteren i allfall, siden det var en sterk B, så jeg tror ikke jeg har noe å tape på å gjøre det sånn sett...

Men så er det egentlig ikke noe poeng i å gjøre det, har allerede kommet med inn på master til høsten, og jeg har VELDIG gode karakterer fra før...

Også er det en del styr med å gjøre det... Må sende inn vitnemålet osv... Pluss at jeg virker sikkert som en tosk som klager på en B..

Men så er jeg egenltig ganske irritert over den siste B-en... Og jeg er redd for art jeg kommer til å gå i irritere meg over den dersom jeg ikke gjør noe...

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...