fisma31 Skrevet 9. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2013 Hvordan kan jeg slå av SPI? Advanced Setup/WAN/klikke Edit? Er det riktig sted? Jeg har følgende NAT Setup Summary: WAN Setup - Summary Make sure that the settings below match the settings provided by your ISP. PORT / VPI / VCI: 0 / 1 / 33 Connection Type: PPPoE Service Name: pppoe_1_33_1 Service Category: UBR IP Address: Automatically Assigned Service State: Enabled NAT: Enabled Firewall: Disabled IGMP Multicast: Disabled Quality Of Service: Disabled Click "Save" to save these settings. Click "Back" to make any modifications. NOTE: You need to reboot to activate this WAN interface and further configure services over this interface. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Siden brannmuren er avslått, så blir nok ikke pakkene sjekket (SPI) heller. Lenke til kommentar
fisma31 Skrevet 9. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2013 i denne tilfelle hva kan være årsak av det? hvorfor kan port forwarding ikke fungere? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 (endret) UPnP har i visse tilfeller ført til slike problemer, så det kan også være verdt å deaktivere (Advanced Setup -> LAN), og selv om QoS er deaktivert på PPPoE interfacet så betyr ikke det at QoS er helt deaktivert på routeren, visse firmwareversjoner på Inteno har en egen QoS meny i hovedmenyen under Advanced Setup -> Quality of Service. Endret 10. juli 2013 av Gjest Lenke til kommentar
fisma31 Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2013 Det er som jævla. Jeg gjør så mye forskjellige konfigurasjon endringer, menn port forwarding fungerer ikke. Denne gang jeg deaktiverte UPnP og QoS. Fortsatt fungerer ikke. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Det er som jævla. Jeg gjør så mye forskjellige konfigurasjon endringer, menn port forwarding fungerer ikke. Denne gang jeg deaktiverte UPnP og QoS. Fortsatt fungerer ikke. Må nesten beklage på forhånd, men da jeg har jobbet for NGT (satt mye på PC Hjelp tjenesten til 26 kr/min og hjalp med nettopp portåpning og ting som kundeservice ikke har lov å hjelpe med) så har jeg vanskelig for å tro deg. Jeg har rett og slett hørt den så enormt mange ganger før, og 100% av gangene viste seg å være brukerfeil. Jobber der ikke lenger, og skulle bedt deg ringe det nummeret, men har fått med meg at NGT sine nye eiere kuttet den PC Hjelp tjenesten, og det er vel også eneste grunnen til at jeg kan kan vurdere å tilby meg å hjelpe deg med dette (f.eks. med teamviewer eller noe annet remote desktop som ikke krever portåpning siden det er problemstillingen her). Lenke til kommentar
fisma31 Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2013 I dag jeg har snakket med NGT igjen. De sier at kansje du bør åpne noe andre porter. Mitt DVR maskin heter hdv-h608. Jeg skal forsøke å finne manuell for denne DVR maskin for å finne ut hvilken porter må åpnes. Kan noe person hjelpe meg med denne oppgave? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 I dag jeg har snakket med NGT igjen. De sier at kansje du bør åpne noe andre porter. Mitt DVR maskin heter hdv-h608. Jeg skal forsøke å finne manuell for denne DVR maskin for å finne ut hvilken porter må åpnes. Kan noe person hjelpe meg med denne oppgave? Hvis du ikke kan google deg frem til det selv, så kan du alltids kontakte leverandøren av DVR-en, de må jo nesten kunne svare på hva deres produkt trenger for å være tilgjengelig via NAT. Alternativt kan du bestille subnet fra NGT, da får du en (eller flere hvis du har VoIP) offentlig IP-adresse du kan f.eks. bruke på DVR-en slik at den ikke lenger er bak NAT.. Lenke til kommentar
fisma31 Skrevet 21. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2013 Fordi DVR er for gammel, kan jeg ikke finne noe informasjon på google om det. Jeg veit ikke fra hvor kunde kjøpte denne DVR. Derfor veit jeg ikke hvem er leverandør. Jeg her allerede fått offentlig IP adresse fra NGT. Kan jeg skrive denne øffentlig IP i DVR nettverk installinger? Er denne IP ikke for ruter selv? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 (endret) Fordi DVR er for gammel, kan jeg ikke finne noe informasjon på google om det. Jeg veit ikke fra hvor kunde kjøpte denne DVR. Derfor veit jeg ikke hvem er leverandør. Jeg her allerede fått offentlig IP adresse fra NGT. Kan jeg skrive denne øffentlig IP i DVR nettverk installinger? Er denne IP ikke for ruter selv? Med mindre du fyller ut søknadsskjema for Fast IP + Subnet så har du kun en dynamisk tildelt IP-adresse, og den brukes av (WAN på) routeren din (som har NAT og dermed deler ut private IP-adresser på 'innsiden' (LAN)). Hvis du vil ha offentlig IP-adresse på din egen enhet (routeren er NGT sin eiendom) så må du søke om å bli tildelt et /30 subnet. Da får du 4 offentlige ip-adresser, men kun en av de kan brukes på din egen enhet (fordi en går bort til nettverksadresse, en går til routeren, og den siste går til broadcast-adressE). Hvis du har IP-telefoni ifra NGT så blir du (ble iallefall før) tildelt et /29 subnet, altså 8 adresser hvor du selv kan bruke 5 av de 8. At DVR-en er gammel bør vel ikke forhindre deg i å finne ut hvilket merke og modell det er snakk om og så researche deg frem til kontaktinfo eller en manual? Med leverandør mener jeg altså ikke bedriften som forhandlet/solgte denne, men hvem som utviklet den i sin tid.. Endret 22. juli 2013 av Gjest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå