Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

En kompis av meg er i et forhold som han ikke er fornøyd i. Det har vært sånn i flere år. Det går noe opp og ned, men virker mest dårlig. Det synes tydelig på ham at han mistrives, selv om han ikke skjønte det selv før vi fortalte ham det.

Jeg tilbød meg å ta en prat med ham og hjelpe ham med støtte til hva det er som må til for å forbedre situasjonen hans og deres.

Han sa at han var takknemlig for tilbudet, men var helt vag utover det. Da jeg til slutt spurte ham hva han har tenkt å gjøre svarte han at han bare har tenkt å bite tenna sammen og holde ut.

Det er forsåvidt greit for meg for da slipper jeg å bruke mer energi på å stille opp. Men det virker helt kokko for meg. Hva tenker andre folk?

Endret av Moose Murders
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nevnte kanskje ikke at det dreier seg om to gutter, nei...

Økonomi har nok sikkert noe å si, men det får da være måte på.

Jeg veit ikke hvordan han andre har det, sida han aldri gir uttrykk for noe. Derfor er vi heller ikke så nære at det er naturlig for meg å spørre ham.

Lenke til kommentar

et synes tydelig på ham at han mistrives, selv om han ikke skjønte det selv før vi fortalte ham det.

[....]

Hva tenker andre folk?

Jeg tenker at hvis han måtte forklares at han mistrives i forholdet, kan det ligge annet til grunn for at han ikke har det bra enn selve forholdet. Har han andre områder i livet som plager ham?

Lenke til kommentar

Det var ikke det at han mistrives i forholdet som måtte forklares, men at det synes på ham at han mistrives. Han trodde han så helt glad ut, noe som er nesten helt utrolig. Men ja, han er i det store og hele ikke spesielt megalykkelig på andre områder, heller.

Endret av Moose Murders
Lenke til kommentar

Det var ikke det at han mistrives i forholdet som måtte forklares, men at det synes på ham at han mistrives. Han trodde han så helt glad ut, noe som er nesten helt utrolig. Men ja, han er i det store og hele ikke spesielt megalykkelig på andre områder, heller.

Det høres nesten ut som om det bør fokuseres på andre områder før forholdet. Start med det som er enklest å ta tak i, og se om det å få det bedre på andre kanter gjør at han har det bedre overall :)

Lenke til kommentar

Ikke så dumt i og for seg, men vi som er vennene hans har jo allerede forsøkt å hjelpe ham med å bli fornøyd på andre områder, også, uten at han har fulgt rådene i noen særlig grad. Forskjellen nå er at dette er første gang han eksplisitt sier at han ikke har tenkt å gjøre noe med situasjonen sin selv om han har det dårlig. Han vil bare la det være som det er og prøve å holde ut. Jeg regner med at det er planen hans med de andre tingene som får ham til å mistrives også.

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig hyggelig av deg å stille opp og være der for kompisen din, men utover det så er det hannes valg hva han ønsker å gjøre. Med mindre han blir mishandlet, eller noe i den duren og du frykter for livet hannes, så mener jeg ihvertfall at det holder å legge frem at du er der for han om han om han trenger noe(n).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Er nok en lærepenge for livet: ikke ha barn uten at du er sikker på at du overlever forholdet. Har ikke planer å ha verken kone eller barn, blir bare rot av slikt (kjempe lite filosofi, men det er mitt syn på saken).

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Nevnte kanskje ikke at det dreier seg om to gutter, nei...

Økonomi har nok sikkert noe å si, men det får da være måte på.

Jeg veit ikke hvordan han andre har det, sida han aldri gir uttrykk for noe. Derfor er vi heller ikke så nære at det er naturlig for meg å spørre ham.

Hva VIL dere kompiser da? At han skal ut av forholdet?

Han har barn med dama, dere er komplette idioter om dere ønsker å hjelpe HAM og ikke barna.

Det må ha vært noe som fikk de to sammen og det kunne kanskje tas opp igjen?

Alle skal bestandig ta den lette veien ut av ting, la fyren prøve å være en MANN og ikke bare få ham til å gjøre det slutt for sin egen lykkes del.

Lenke til kommentar

Hva VIL dere kompiser da? At han skal ut av forholdet?

Han har barn med dama, dere er komplette idioter om dere ønsker å hjelpe HAM og ikke barna.

Ja, det er altså to menn uten barn, som nevnt.

Jeg har også fortalt ham at jeg på ingen måte er spesifikt interessert i at han skal ut av forholdet. Det er opp til ham hva han vil faktisk gjøre, så lenge han gjør et eller annet for at han og/eller de skal få det bedre. Og da vil vi stille opp for ham eller begge.

Poenget er at han ikke vil gjøre noe.

Endret av Moose Murders
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...