harveyspecter007 Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 (endret) Jeg vil tro at uansett hvor du kjøper laptop fra, så vil kvaliteten være akkurat den samme. Så lenge du ikke kjøper fra sånn loppemarked eller sånn falskt butikk hvor de hermer etter kjente merker osv.. Stemmer det? Det eneste som er annerledes er vel tastaturet og et annet språk på maskinen ikke sant? Men det kan man fikse ved å reinstallere OS og laste ned språkpakken man vil ha right? Lurer på om det er lurt å kjøpe laptop i et land hvor det selges billigere enn det gjør i Norge og får samme kvaliteten, noen som har gjort dette? EDIT: Hvordan blir det å skrive på en laptop hvor det ikke har ÆØÅ? Endret 1. juli 2013 av nhutnamh Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 (endret) Tekniskt utstyr som laptoper o.l., der en ofte vil få bruk for et godt fungerende service-, reklamasjons- og garantinettverk, er ikke så lurt å kjøpe i utlandet etter min mening. Da skal man i hvert fall være sikker på at forhandleren er til å stole på, og gir deg fulle rettigheter selv om du bor i et annet land. Men selv da vil det ofte være nyttesløst å komme med krav - man er prisgitt forhandlerens gode vilje. Endret 1. juli 2013 av thomit Lenke til kommentar
harveyspecter007 Skrevet 1. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2013 Tekniskt utstyr som laptoper o.l., der en ofte vil få bruk for et godt fungerende service-, reklamasjons- og garantinettverk, er ikke så lurt å kjøpe i utlandet etter min mening. Da skal man i hvert fall være sikker på at forhandleren er til å stole på, og gir deg fulle rettigheter selv om du bor i et annet land. Men selv da vil det ofte være nyttesløst å komme med krav - man er prisgitt forhandlerens gode vilje. Har hatt flere elektronisk utstyr, og jeg har aldri måttet ringe eller gått til reperasjon med de så jeg vil nok overleve denne gangen også hvis jeg skal kjøpe en i utlandet Men jeg er litt obs på det også.. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Det skal ikke være noe forskjell i kvalitet på maskinen hvis du kjøper fra ett seriøst sted, nei. Når det gjelder språk på tastaturet kan du kjøpe klistremerker fra Ebay som vil gjøre tastaturet ditt norsk. Selve språket på maskinen burde du kunne endre til Norsk eller Engelsk når du starter den opp for første gang. Men jeg må si meg enig med Thomit at det ikke er særlig lurt å kjøpe elektroniske ting i utlandet, spesielt noe så dyrt som en bærbar. Den norske forbrukerkjøpsloven kan være gull å ha den dagen maskinen ikke virker og er i mine øyne vel verdt den noe høyere prisen her i landet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå