Gå til innhold

Får feil etter 1 min med Prime95!!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har det oppsettet som står i signaturen.

Idle Temp på cpu er 48grader og load er 56-57 grader.

Jeg kjører Prime95, men etter mindre enn 1 minutt så stopper den.

Det står Fatal ERROR

Hardware fail

Hva kan være galt, maskinen virker stabil ellers!!

Mvh Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problem. Alt over 244fsb gir feil i Prime95, selvom maskinen virker stabil* med 250fsb.

*med stabil mener jeg at det ikke er problemer å spille over flere timer, forskjellige "stress tester" virker greit osv. Hos meg tror jeg at prosessoren rett og slett ikke klarer mer.

Edit: Jeg vet at det ikke er minnet, da det funker greit i memtes86 og GoldMemory.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha sjekket følgende tre ting;

1. Sjekk om du har siste bios. Hos meg lå cputemp på mellom 40 og 60 grader før jeg flashet bios, nå ligger jeg mellom 20 og 40. Har samme prosessor, men annet HK

2. Sjekk strømforsyningen. Det kan hende at maskinen får for lite strøm ved litt heftig bruk. De nye skjermkortene er noen "jævler" på å trekke strøm, og selv med vanlig utstyr kan det skje at det kneler

3. Sjekk at du har alle oppdateringer på Windows og det programmet som kneler.

4. Sjekk PSU temp.

Lenke til kommentar

Årsaken til at du får feil i Prime95 er ganske enkelt at prosessoren gir feil regneresultater, dette skyldes vanligvis at den er klokket for høyt. Det eneste som hjelper er å senke hastigheten, øke vcore eller senke temp'en.

Feil i Prime95 betyr ganske enkelt at maskinen ikke er 100% stabil, bare 99 komma et eller annet. Men, stresstesten i Prime95 er tøff og du vil vanligvis ikke merke noe i andre programmer, eller kanskje bare veldig sjelden. Det er ikke uten grunn at Prime95-stabil er den viktigste skrytefaktoren for alle som overklokker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...