xdxdxd_hola_amigo Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Er på utkikk etter akkurat dette minnekortet siden det rimelig og gir den farten den skal (som oftest). Prøvd å søkt litt rundt på ebay og google uten hell. Som emnetittel sier: Kjøpe Komputerbay 1000x 64GB CF i Norge? Noen som har noen tips? Bakgrunn: Nylig har Magic Lantern greid å få til RAW filming på mange Canon kameraer. Mark 3 har man helt opp til 1080p hvis man har et raskt nok kort. Interne tester har vist at Lexar, Komputerbay og Hoodman Steel er kortene som er gode nok, derav Komputerbay desidert billigst. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Jeg er skeptisk til ukjente merker. Kjøp Lexar, selv om det er dyrere. Sjansen for korrupte filer er minimal med kjente merker som Lexar og Sandisk. Ukjente billigmerker krasjer og ødelegger filer langt oftere enn dyrere minnekort. Det er en rimelig forsikring. Du har brukt mange, mange tusen på kameraet. Hvorfor spare noen hundrelapper på minnekortet? Det er bare dumt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Enig med Schwartzwald. Bare smak på navnet "Komputerbay" - det oser av luguber kvalitet ... 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg er skeptisk til Komputerbay-kortene, men først og fremst pga. risikoen for å måtte stresse med retur og bytte når det sendes kort som ikke skulle gått igjennom QC. Leste i et annet forum at en som bestilte noen slike kort avbestilte dem igjen fordi leveringstiden via netthandelen var lang, og Komputerbays lokaler var kun et kvarter unna der han bodde. Han dro like godt dit og hentet personlig, og fikk en omvisning samtidig. De lot ham se innmaten i kortene, og oppga helt nøkternt at det var identiske komponenter som ble brukt i Lexar 1000X CF-kort. De viste ham et kort som var åpnet, og lot ham lese på brikkene og sammenligne med et åpnet Lexar-kort for å bekrefte det. Pga. variasjoner i kvalitetskontrollen blir de solgt ut til 3.parts kortleverandører som i sin tur kunne levere langt billigere kort. De hadde visstnok bare kort som hadde kvalitetsvariasjoner på hastighet, mens holdbarheten var den samme som Lexars egne kort. De ser ut til å være veldig ordentlig med retur- og bytte av kort som ikke oppfyller kravene, det er bare å gi beskjed. Det betyr at hvis du ender opp med et noe tregere kort så blir ikke bildene dine borte på dem, og hvis du returnerer kortet sender de deg et nytt som trolig er innafor på hastigheten. Det kan altså bli litt hassle, men hvis kortet du mottar har forventet hastighet så har du gjort en veldig god deal, og hvis ikke byttes det og du har en veldig god deal 2 uker senere. Ellers er Transcend et helt brukbart alternativ, også rimeligere enn Lexar/Sandisk. Folk rynker litt på nesen av forskjellige grunner. Jeg selv bruker Lexar 1000x pga. tilgjengelighet (det var på lager) men vurderer andre kortleverandører pga. større lagringsbehov til filming i raw. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) De merkene som bruker samme innmaten som for eksempel Lexar og Sandisk, kjøper kort fra disse produsentene (og en rekke andre produsenter av varierende kvalitet) som ikke har gått gjennom kvalitetskontrollen, og det varierer både med tanke på hastighet og holdbarhet. Hva produsenten sier, og hva som er sannheten, er ikke alltid det samme. Transcend ville jeg ikke utsatt bildene mine for. Jeg har sett så mange fullstendig ødelagte Transcend kort (med dertil for alltid tapte bilder) at jeg styrer langt unna. Og også en lang rekke Transcend kort med korrupte filer. Selv om vi aldri solgte Transcend der jeg jobbet, så vi mange flere defekte Transcend-kort enn Sandisk og Lexar, som var de merkene vi solgte. Etter at Twinmos la inn årene for noen år siden (takk og pris) er Transcend etter mine erfaringer det minst stabile kortet av de kjente merkene. Endret 1. august 2013 av Schwarzwald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå