Heika98 Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Jeg skal prøve å fikse en laptop med Windows 8. Det har seg nemlig slik at admin brukeren er logget inn med Hotmail som er gått ut for en stund siden. Det går ikke ant å logge inn på den, og internett vil heller ikke funke tråløst, kun over kabel. Eska den kom i er kastet og jeg finner ikke noen av CDene som fulgte med. Hvordan kan jeg tilbakestille den (gjenopprette til fabrikkstandard) når jeg ikke kan logge inn og det ikke gårr ant å gjøre i gjeste brukeren? Jeg ser ingen annen utvei enn å installere Windows på nytt. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Dersom du holder inne 0-tasten på tastaturdelen (ikke numpad) under oppstart så skal pc'en starte slik at du kan gjenopprette til tilstanden den ble levert fra fabrikk. Alle programmer og filer som er lagret etter at pc'en ble tatt i bruk forsvinner ved å bruke denne metoden. Dersom du ønsker å ta vare på noe så må du ta backup av det før du gjenoppretter, f.eks ved bruk av en linux live cd. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 1. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2013 Nei, jeg de trenger ikke noen filer. De har nesten ikke brukt den. De liker ikke, og kan ikke med win 8. Men skal prøve det i morgen når jeg kommer på jobb. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Legg merke til at prosedyren er som følger: Pc'en skal være avskrudd. Hold deretter inne 0-tasten (null, ikke på numpaden) og skru deretter på pc'en. Slipp 0-tasten når du ser at pc'en starter i recovery modus. Dersom det ikke fungerer så poster du modellkoden til pc'en. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 1. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2013 (endret) Legg merke til at prosedyren er som følger: Pc'en skal være avskrudd. Hold deretter inne 0-tasten (null, ikke på numpaden) og skru deretter på pc'en. Slipp 0-tasten når du ser at pc'en starter i recovery modus. Dersom det ikke fungerer så poster du modellkoden til pc'en. Jeg gjorde det du sa, og det virket ikke. Jeg prøvde å spamme 0-tasten, men det virket heller ikke. Jeg prøvde å trykke den inn etter jeg trykket på på-knappen og det virket heller ikke. Jeg kommer heller ikke inn i BIOS. PCen er en Toshiba Satellite C850D 12P. Endret 2. juli 2013 av Heika98 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå