tommyb Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Det er heller ikke representativt for det som finnes av bruksmaskiner i hjemmene. Kun for spillmaskiner. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Windows 8 er forøvrig multilinguistisk, så du kunne installert en norsk/engelsk språkpakke om du bare klarte å få opp nettleseren. Kanskje litt sent å gjøre oppmerksom om dette nå først. Hehe, ja, det var så synd at du ikke gjorde meg oppmerksom på dette tidligere, da hadde jeg vel sikkert brukt Win8.1 nå, tror du ikke det? Nei, brukere kan skryte så mye de vil, men det såkalte moderne UI`et er på en stasjonær/laptop uten touch - ubrukelig. Min mening, naturligvis, andre får mene hva de vil. Jeg har oppdaget linux sin åpne verden, så jeg er fornøyd takket være Win8, så noe positivt kom jo ut av det likevel, haha. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Gratulerer med Linux, håper det dekker dine behov og frustrerer deg lite. Selv om man (f.eks. jeg) synes touchgrensesnittet (ModernUI) er helt ubrukelig på desktop, så er det ingen grunn i verden til at man (f.eks. jeg) ikke kan bruke Windows 8 akkurat som om det var en Windows 7 desktop. Noe mangler jo, noe ser anderledes ut, men ModernUI eller Startsiden har jeg definitivt ikke trengt å forholde meg til i noen vesentlig grad. Selv om man (f.eks. jeg) misliker endringene i Windows 8, ligger desktop'en fra Windows 7 fortsatt i bunn. Motivasjonen til å gå tilbake til Windows 7 er ytterst begrenset. Motivasjonen til å gå over til Windows 9 er desto større. På neste Toc antar jeg at Microsoft leverer et grensesnitt som passer også på desktop. Endret 2. juli 2013 av tommyb Lenke til kommentar
blinc Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Motivasjonen til å gå over til Windows 9 er desto større. På neste Toc antar jeg at Microsoft leverer et grensesnitt som passer også på desktop. MS har sin egen Tick-Tock; XP(good)-Vista(shit)-Win7(good)-Win8(shit)-Win9(good) Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Det er det jeg håper på for egen del. Men siden pengene har hoppet fra desktop-markedet til mobilmarkedet, så er jeg på ingen måte trygg på at de fortsetter denne trenden nå. De må løpe etter pengene og rekker kanskje ikke å bruke annen hver versjon på å glatte over varemerke-skadene fra forrige versjon. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Personlig begynner jeg å gi opp Microsoft, syntes retningen de har tatt med samtlige plattformer og løsninger de siste årene går i feil retning.. Hadde det bare vært Windows 8 så hadde det vært noe annet, men jeg syntes satsingen rundt Windows Phone har vært for laber og at overgangen fra Windows Phone 7 til Windows Phone 8 var kritikkverdig, jeg syntes hele Windows RT var dødfødt fra starten og jeg syntes veldig mye med hele "Modern UI" satsingen har vært regelrett skivebom. Ikke er jeg noen stor fan av at alt dette Modern UI designspråket skal implementeres i alt av Office 2013, SkyDrive.com og det hele heller.. Samme skjer jo med Xbox One hvor hele designspråket begynner på Modern UI. Syntes dog det er riktig av Microsoft å gjøre det såpass helhetlig når de først skal gå for et designspråk, men jeg har selv innsett at når jeg ikke er ombord på "Modern UI" toget til å starte med så ser det ut som alt Microsoft utvikler for øyeblikket ikke snakker mitt språk, dessverre. Eneste plattformen jeg syntes dette designspråket fungerer på er Windows Phone, og that's it. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Microsoft har foretatt noe mildt sagt merkelig valg de siste årene ja. Og det ser ikke ut til å ha vært særlig fordelaktige valg for dem. Har med glede brukt Microsoft produkter gjennom årene men i det siste har gleden gradvis blitt faset ut av Microsoft selv. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Motivasjonen til å gå over til Windows 9 er desto større. På neste Toc antar jeg at Microsoft leverer et grensesnitt som passer også på desktop.MS har sin egen Tick-Tock; XP(good)-Vista(shit)-Win7(good)-Win8(shit)-Win9(good) Er forsåvidt enig med tick-tock, men ikke når det kommer win8. Synes det funker utmerket! Har ikke savnet Win7 en eneste gang siden jeg oppgraderte til win8. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Jeg har en medarbeider som hevder at Windows ME var mye bedre enn forgjengerne også, så folk har jo forskjellige opplevelser. Basert på prosent fornøyde brukere er nok likevel Windows ME og Windows 8 ikke på nivå med Windows 7. Hvorvidt Windows 8 funker utmerket er jo både subjektivt og basert på erfaringer fra helt forskjellige oppsett. For meg funker det haltende. - For meg er Windows 8 mindre stabilt enn Windows 7. Programmer kræsjer oftere, maskinen har hengt seg flere ganger. - Det er fjernet endel customization med mer, funksjonalitet som jeg faktisk brukte. Før Windowblinds 8 kom var det heller ikke mulig å få et mer likende utseende om pastellfargene ikke falt i smak, noe man generelt har hatt muligheten til i de fleste andre Windows-versjonene, inklusive Windows 3.11. - Startsiden har et rotete system av urolige postit-lapper i motsetning til tankekart-sorteringen jeg hadde på startmenyen. De har basert startsiden på webdesign med animerte gifs og <blink>-tags, for crying out loud. - Når jeg forsøker benytte meg av plassen tilgjengelig på skjermene mine kommer det sprettende opp en forbanna perlemeny på kanten mellom hver av skjermene, mellom eller over de åpne vinduene jeg jobber med. En stripe over arbeidsflata hver halvmeter spretter opp en meny jeg ikke har bruk for. Hadde jeg i det minste kunne forvise denne til den ytterste skjermen, hadde det vært akseptabelt, men nå er det altså midt i arbeidsfeltet mitt. Jeg forsøker å justere størrelsen på et vindu men så kommer den greia der og hijacker arbeidsflaten min. WTF! Bare for å nevne det som ligger framst i tankene. Jeg har kjørt Windows 8 siden billigtilbudet gikk ut, men det er ikke snakk om tilvenning. Det er snakk om dårligere løsninger. Jeg blir snart nødt til å finne et program som nuker perlemenyen for den ødelegger fullstendig for en "sømløs" overgang av arbeidsflaten mellom skjermene. Da jeg dreiv og fikla med mange små vinduer åpne fordelt over skjermene for et par dager siden kom den der greia opp uønsket kanskje 20 ganger. Det finnes falsk antivirusprogramvare som er mindre plagsomt! Pfff. Windows 8 er dårligere på desktop enn Windows 7. Det er bedre støtte for å ha flere bakgrunnsbilder. Bortsett fra det så er det få av forbedringene som er rettet mot desktop. Dette er ikke bare jeg som forsøker være vanskelig. En betydelig andel av brukerne synes dette. Sammenlign gjerne karakterene på Windows 7 og Windows 8 på Amazon eller NewEgg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå