cdi115 Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Ved nedlasting av filer fra internett starter ofte hastingheten på ca 400 kB/s, for deretter å dale sakte og rolig ned til ca 130 kB/s. Hva kommer dette av? Har 1024/256 fra Telenor Mvh Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Grunnen til dette er at nettlesere gjerne begynner å laste ned før du engang har valgt hvor du vil lagre fila. Hastigheten er gjennomsnitlig, ikke hvor fort du lastet ned siste sekund, og siden den har lastet litt før dette vinduet kommer opp vil snitthastigheten være kunstig høy. Jo lenger vinduet er oppe, jo bedre vil dette gjevne seg ut. Hastigheten du bør kunne oppnå med linja di er (1024/8) - 10% = 115kbps Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Ved nedlasting av filer fra internett starter ofte hastingheten på ca 400 kB/s, for deretter å dale sakte og rolig ned til ca 130 kB/s. Hva kommer dette av? Har 1024/256 fra Telenor Mvh Jeg har samme linjen og ligger stabilt på 128kb/sek og det skal være riktig. Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 TJA jeg har ADSL 1024/256 og laster jevnt på 145Kb/s. men ENDEN har rett ang. laste fenomenet som gir slike høye tall som daler ned. Men den stabile hastigheten avhenger helt på hvor langt du er fra sentralen.. jeg er 200 meter fra sentralen!!! :smile: :smile: har også temmlig stabil ping på counter-strike ca 25-35.. (det høeste jeg kommer på er på norske drittservere 60-80) men det er stabilt som ett fjell!!!! :P Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Jo nærmere sentralen du er jo mindre kan du trekke fra. 10% er grei å bruke, men overhodet ikke helt riktig. Vet ikke om telenor kjører med litt ekstra guffe for å ta overheaden jeg - 145kbps var mye. NGT skrur jo linja voldsomt opp for å ta vekk overheaden. Bravo 850 ligger jo på 1056 reelt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå