indahla Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Jeg kjøpte 3 stk. Windows 8 Pro lisenser i høst (da de koster 249,- pr stk.) men ser nå at jeg kun kommer til å trenge den ene jeg har benyttet. Er det mulig å selge disse videre? De har aldri vært aktivert. Er det noe marked for slikt? En ny Windows 8 Pro lisens går jo for betydelig mer enn 249,- nå.. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Skal da ikke være noe problem, har sikket 5+ liggende som jeg tenker å selge. Dog sikkert ikke lov ihht avtalen med microsoft Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 De som kostet 249 er «upgrade» lisense og koster ca. 500,- nå Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Disse lisensene ble kjøpt med en rekke betingelser (f.eks max 5 per husholdning) osv, så du vil nok finne at det står at disse ikke kan videreselges i følge EULA betingelsene (hvis du gidder å lese dem). Og du risikerer også å komme i en vanskelig situasjon om det skjer noe med lisensen (f.eks at de ikke får aktivert på et senere tidspunkt). Når de som har kjøpt lisensen ringer Microsoft, får de beskjed om at du står som eier av lisensen, og de risikerer da å ikke få aktivert, til og med at lisensen blir svartelistet. Så helt ærlig, ville jeg nok bare ansett de lisensene som et "tap" og heller brukt dem på pcer til venner eller familie som ikke må betale for dem. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 om man ringer microsoft er det jo ikke værre en å si "at en venn kjøpte for meg" eller noe slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå