DementedAlbino Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Tenker jeg skulle utføre en test av forskjellige VPN tjenester, og lurer i den forbindelse på hva måleenhet som bør brukes? Hva oppgis stort sett slike resultater i? - Kilobits - Kilobytes - Megabits - Megabytes Hva oppgir nettleverandørene sine hastigheter i? Etter hva jeg kan se så er det mest normale fra leverandørene å oppgi sine hastigheter i Megabits? Er der noen som vet om en bra side å teste linjen på hvor en kan lagre resultatene, får opp gjennomsnittshastighet osv på sine tester? Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Du kan jo kjøre speedtest.net sine tester siden der får du opp/ned på flere servere, så har dem også en jitter test. Kjør eventuelt også testene flere ganger så deler du på x så du får et snitt? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 1. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2013 Ja jeg vet hvordan jeg regner ut gjennomsnitt. Poenget er om der er en tjeneste som gjør dette for meg. At jeg merker hvilke målinger jeg ønsker med i beregningen, og får frem gjennomsnitt på opp/ned/ping. Når en VPN tilbyder har 30 forskjellige servere, og jeg ønsker å kjøre tre målinger mot hver server fordelt på forskjellige tidspunkt på døgnet så blir det mye notering å holde oversikt på om alt skal loggføres manuelt. Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Jeg tviler litt på om det finnes noe slikt dessverre :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå