Gå til innhold

Nedlastet program/spill fra piratnettsted, når blir dette ulovlig?

Anbefalte innlegg

I forbindelse med de siste nyhetene om piratloven har det dukket opp et spørsmål bakerst i hodet som hadde vært spennende å funnet svar på.

I hvilket øyeblikk er det man laster ned ulovlig og kan sammenlignes med tyveri. Er det i det øyeblikket nedlastingen starter eller når man tar i bruk programvaren eller spillet uten lisens/eierskap over dette?

Om dette burde være postet en annen plass så si i fra eller rapporter innlegget så en annen villeder/moderator kan se på saken.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg ser det så må man også skille på hvordan man laster det ned? Med .torrent så deler man også, noe man feks. ikke gjør med FTP eller usenet eventuelt en stream av en film.

Edit:

Kom på en annen ting.. var det ikke slik at man kan/kunne lovlig dele med venner? Eller er dette blitt slutt på?

Endret av -PoWa-
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så må man også skille på hvordan man laster det ned? Med .torrent så deler man også, noe man feks. ikke gjør med FTP eller usenet eventuelt en stream av en film.

Det går forsåvidt an og slå av/stenge for mulighetene å laste opp via flere torrentklienter. Si man gjør dette, eller laster ned via FTP eller usenet da.

Kom på en annen ting.. var det ikke slik at man kan/kunne lovlig dele med venner? Eller er dette blitt slutt på?

Det aner jeg faktisk ikke. Det hadde vært litt gøy å funnet ut av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...