Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hyppig vannlating hos mann i 20 årene

Anbefalte innlegg

Hei! Er en mann i midten av 20 årene som sliter med hyppig vannlating. Når jeg sier hyppig vil det f.eks. si at jeg må toalettet gjerne 3-4 ganger når jeg er på besøk hos venner i 5 t. Eller når jeg tar fly i 7 timer å springer på toalett 5 ganger... Er ganske flaut når det er så ofte. Virker som det stadig blir hyppigere.. Er ofte som at jeg ikke klare å tømme tanken helt.. Eks: Om jeg har lagt meg i sengen for å sove må jeg gjerne på toalettet... Går på toalett og tisser, og tilbake i sengen. Ofte kan jeg kjenne allerede når jeg legger meg igjen at jeg ennå må på do.. Vanlig? Neppe..

Noen som vet hva som kan være årsaken? Kan vel ikke være normalt? Hva kan eventuelt gjøres i slike tilfeller? :/

Takk for hjelp og forslag :)Anonym poster: 6b27a73efe4b30a6b4c134310c115f86

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du tisser mye alle gangene er jeg usikker men om du føler at du virklig må tisse og det kommer omtrent ingen ting er du enten gravid ( tviler ) eller så kan det være urinveisinfeksjon/blærekatarr

Symptomer på urinveisinfeksjon

Hyppig og sterk trang til vannlating, gjerne med smerter/svie er de vanligste symptomene. Noen kan også oppleve å få smerter i nedre del av magen, i ryggen eller blod i urinen. Barn og eldre kan ha urinveisinfeksjon uten symptomer, mens andre igjen kan få feber og allmennsymptomer.

( Barn og eldre kan ha urinveisinfeksjon uten symptomer, Dvs at du går ofte på do men du har ikke de andre symptomene, Men du kan også ha det uten at du er ofte på do, Så man vet liksom aldri :p )

Når bør du kontakte lege?

• Første gang du opplever symptomer på urinveisinfeksjon
  • Dersom du har plagsomme symptomer på urinveisinfeksjon
  • Barn med symptomer på urinveisinfeksjon
  • Dersom du er gravid og mistenker at du har urinveisinfeksjon
  • Dersom du også har symptomer på underlivsinfeksjon (svie, kløe, økt utflod)
  • Dersom du i tillegg til symptomer har feber og nedsatt allmenntilstand. Smerter i ryggen kan bety at du har nyrebekkenbetennelse som må behandles straks.
  • Dersom du har fått legemiddel, og symptomene ikke bedrer seg.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Sikkert gravid :O

Fra spøk til alvor! Må faktisk skikkelig på do, men får kanskje ikke så mye ut som ønsket.. Noen ganger.. Kanskje jeg bør ta en tur til legen å sjekke ut om det kan være betennelse eller noe :)Anonym poster: 6b27a73efe4b30a6b4c134310c115f86

Hmf.. Infeksjon mener jeg... Anonym poster: 6b27a73efe4b30a6b4c134310c115f86

Hmf.. Infeksjon mener jeg... Anonym poster: 6b27a73efe4b30a6b4c134310c115f86

Lenke til kommentar

Husk at om du i en overgang fra og drikke brus til vann vil tisse hvertfall dobbelt så mye om kroppen er vant til og få mye brus osv. Da jeg gikk en periode og drakk bare vann istede for brus/saft/iste/juice osv så var det dobbelt så mange turer på do.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...