arstu Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) Hei Har akkurat satt i stand en 4 hk mercury som jeg kjøpte ny i 2000. Har hatt problem med at den sprengte pluggen hele tiden. Kjøpte billige deler i Kina og de passet som hånd i hanske og jeg sparte mange tusen på det. Kjøpte ny cdi boks, strømmspole, coil og ny impeller. Nå fungerer alt perfekt Er det andre som har prøvd kinadeler og noen som har erfaringer med slike?. Endret 1. juli 2013 av arstu Lenke til kommentar
arstu Skrevet 1. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2013 (endret) Litt om bakgrunnen for at jeg kjøpte disse Kinesiske delene. Tohatsu leverte disse 2 takterene til Mercury og Mariner. Det er nok noe de fleste kjenner til. Det som kansje ikke alle vet er at Tohatsu i en årrekke fikk laget disse motorene i Kina. Fabrikken som produserte for Tohatsu laget også sin egen modell, Hangkai. Disse blir solgt som 5 og 6 hestere. Det er deler til disse motorene som passer til Mercury, Tohatsu og Mariner. Om jeg skulle kjøpt delene som er avbildet i forige innlegg hos Mercury forhandler, ville de kommet på over 4000 kr. Det hadde dermed vært helt uaktuellt å lagt ut så mye på en gammel motor. Fra Kina koster de samme delene en brøkdel av prisen. CDI enheten koster f.eks 35 ganger mer i Norge en i Kina om man får kjøpt den fra forhandler i Kina som selger fra fabrikk. Så er det jo noen som skal tjene litt på det i Kina også, og frakt kommer i tillegg, men alt i alt blir det langt billigere en i Norge. Delene jeg kjøpte ble sendt den 17 juni og jeg hadde de levert på døra 4 dager etter. Tror ikke den "lokale" Mercury forhandleren hadde skaffet de noe fortere. Kvaliteten så også veldig bra ut. Det finnes også andre motorer som er kopiert i Kina. Jeg tør ikke være helt bastant her, men finnes også motorer som er mistenkelig like 4 taktere fra Tohatsu og Mercury. Kjenner for lite til disse motorene til at jeg kan si de er identiske. Endret 1. juli 2013 av arstu Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Har du link til delene fra kina? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå