Caddy Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Ser på nextgentel sine sider at jeg kan få Bredbånd 30 og 40, og sitter naturligvis å vurderer dette opp og ned. Menne.. Når det da står "Trådløs ruter", hvilken boks er dette? Har nettopp bestillt en Asus dark knight ruter, og vil gjerne bruke denne.. Nå vet jeg ikke med VDSL, men med ADSL så har man et modem som kobler opp.. Kan man få kun modemet? Om det er i bruk på VDSL linjer.. Eller burde jeg gå for Telenor kontra Nextgentel..? Vi er 4 stk som skal bruke linja til gaming, netflix og diverse. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) Når jeg gikk fra Telenor ADSL til VDSL, så måtte jeg ha nytt modem, og ny splitter. Modemet du får utlevert kan du jo bare koble via kabel inn på Asus routeren og bruke trådløsdelen på Asus'en. Endret 30. juni 2013 av FiveInline Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Mja, men jeg ser mange operer med en altiettboks, modem og trådløs ruter i en... Det var vel helst det jeg ville unngå, om det er mulig.. Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Sannsynligvis får du sikkert en av Inteno-ruterene med trådløst innebygget. Tror faktisk ikke de har VDSL-rutere uten trådløst. Men det er ikke noe problem med en altiettboks. Det er bare å koble til sin egen trådløse ruter med kabel til modemet, og eventuelt sette modemet i bridge. Da blir det helt det samme som et "rent" modem. Om de faktisk har VDSL-modem uten trådløst så vil jeg ikke anbefale å skaffe dette da det sannsynligvis er noe gammelt tjafs de har liggende på lager. ISPer liker visst å gjøre en prinsipiell forskjell på om man har betalt for "trådløst abonnement" eller ikke, noe jeg husker da jeg ble tilsendt diverse gamle drittmodem i hytt og pine som plutselig syncet på en mye lavere hastighet og måtte rebootes for å komme opp igjen i full hastighet. En gang kunne de plutselig tilby meg et trådløst modem fordi de hadde en kampanje. Først da fikk jeg en "moderne" boks som var stabil, og har ikke hatt problemer siden. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 1. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2013 (endret) Etter en samtale med både Nextgentel og Telenor har jeg funnet følgende: Nextgentel kan tilby: 40/20 Telenor kan tilby: 25/5. Telenor sa de kunne garantere hastigheten. Var rundt 991 meter til sentralen. Hva kan jeg evt forvente av nextgentel? Edit: De sa også at det var 0.6mm kabel.. Endret 1. juli 2013 av Caddy Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 1. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2013 Ble visst 50/50 fiber i stedet. Tråd merkes som løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå