sûkkerspïnnpåpïnne Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Har ikke fått igjen på skatten enda. Og jeg som hadde gledet meg så masse! Hører folk snakker om at de sender ut penger til og med 7 juli, er det tilfelle eller kan jeg ikke vente meg penger på konto før i august? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 De sender ut i bolker, alle får ikke samtidig men så vidt jeg forsto skulle det vel komme før juli? eller? fikk selv 23 juni ca. Du kan kanskje ta en telefon og høre? Kanskje det til og med fremskynder det for deg Lenke til kommentar
sûkkerspïnnpåpïnne Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 De sender ut i bolker, alle får ikke samtidig men så vidt jeg forsto skulle det vel komme før juli? eller? fikk selv 23 juni ca. Du kan kanskje ta en telefon og høre? Kanskje det til og med fremskynder det for deg Ah! Ja, takk. Jeg håper det, for nå har jeg beregnet å få igjen på skatten i juni, siden jeg har fått det alle andre år. Typisk. Men takk, jeg får vel ringe. Kanskje noen andre har fått i ettertid? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Har ikke noen direkte erfaring ved å få det sent, men på skatteetatens nettside står dette: Hvorfor har jeg ikke fått skatteoppgjøret mitt? Årsaker til at du ikke har fått oppgjøret ditt i juni, kan være: Du er næringsdrivende, eller ektefelle av næringsdrivende. Det gjelder også næringsdrivende som er registrerte e-brukere. Denne gruppen får oppgjøret sitt tidligst 7. august. Du er lønnstaker/pensjonist og leverte selvangivelsen på papir. Du er lønnstaker/pensjonist som har søkt om utsettelse for å levere selvangivelsen. Du har benyttet deg av leveringsfritaket (stille aksept), men sendt inn vedlegg til selvangivelsen på papir i tillegg. Du har ikke oppgitt boligopplysninger i selvangivelsen din. Dette kan du sjekke opp og rette selv. Du har mottatt korrigerte lønnsoppgaver hvor LTO-koden er endret fra "LTO-Kode 247" til "LTO-Kode 211". Du er kildeskattyter, Svalbard-skattyter, SFU-skattyter eller upersonlige skattyter (for eksempel et AS), og får som vanlig oppgjøret ditt til slutt; 16. oktober. Din selvangivelse er tatt ut i kontroll. Skatteetaten tar stikkprøver, og disse er altså tilfeldige valgte selvangivelser. Helt generelt er det slik at jo mer komplisert selvangivelse du har og jo flere vedlegg, jo lengre tid kan det ta å behandle den. - så regner med at det kan variere kraftig. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 I fjor fikk mutter og fatter igjen 25 juli mens bror fikk i slutten av juni, Og i år fikk jeg igjen 24 mens bror ikke har fått enda. så varierer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå