Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg vil gå opp i vekt


Klossmajoren

Anbefalte innlegg

Masse småtriks her og der, 3-4 skiver skinke istede for 1-2. 2 glass med melk isteden for ett. Nøtter,fet fisk og masse havregryn til frokost. Vær forsiktig og ikke tenk at "ja sjokolade er ikke så farlig siden jeg skal jo opp uansett" mye sånn tenking kan føre til dårlig helse rett og slett. Lett og gå på den smellen og har sett det før :p

 

Bare å kjøre på med sjokolade i blant, så lenge den inneholder mye kakao. Altså, 70% og oppover :) Er sunt og inneholder mye mer antioksidanter en f.eks. blåbær (som en ofte forbinder med antioksidanter) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konklusjon: Jeg skal altså drikke hel-melk de neste måndene/årene altså! Great, har ikke noe imot det hvis det er det som skal til :)

Et lite råd. Å få i seg 3-4 liter H-melk om dagen kan være tungt til og begynne med. Vil anbefale deg og kombinere med melken med både omeletter ol. Egentlig alt så du ikke trenger å drikke all melken fysisk :)
Lenke til kommentar

Et lite råd. Å få i seg 3-4 liter H-melk om dagen kan være tungt til og begynne med. Vil anbefale deg og kombinere med melken med både omeletter ol. Egentlig alt så du ikke trenger å drikke all melken fysisk :)

 

H-melk inneholder mye mettet fett. Vil ikke anbefalt å pøse på med SÅ mye...

Lenke til kommentar

Du har allerede blitt anbefalt mer eller mindre en GOMAD diet (Gallon Of Milk A Day) som er sånn ca. 3,8 liter melk om dagen. Mye brukt i treningsmiljøer for å gå opp i vekt. Jeg skjønner at du har aversjon mot trening, men å løfte vekter er utrolig effektivt for å gå opp i vekt.

Hvis du får ånden over deg så anbefaler jeg deg å starte med Rippletoe's starting strength 3x5 som baserer seg på noen relativt få og veldig effektive basisøvelser. Vekter + GOMAD = garantert vektøkning.

Endret av Norgo
Lenke til kommentar

Over alt i media kan vi lese om slanking og om å gå ned i vekt. Men noen mennesker har det motsatte problemet og ønsker å gå opp i vekt. Når en ønsker å gå ned i vekt, må en forbrenne mer enn en spiser. Men for de som ønsker å gå opp i vekt er det selvsagt motsatt. De må spise MER enn de forbrenner. For de fleste høres dette kanskje lett ut og mange kunne tenkt seg å ha vært i den situasjonen og kunne spist så mye de bare ønsket og uten å tenke på kaloriene. Men så enkelt er det ikke. Mange som er for tynne har kanskje en sykdom, dårlig matlyst, en veldig høy forbrenning eller en kombinasjon av disse. Og da er det kanskje ikke så lett likevel. :nei:

 

Som når en ønsker å gå ned i vekt, er det også viktig å spise riktig når en skal legge på seg. Særlig viktig er det å spise nok proteiner som bygger muskler i motsetning til feit mat som er både usunt og legger seg inne i blodårene og etter hvert tetter dem slik som hos overvektige personer. Alle skjønner at det ikke er sunt. Det er også gunstig å spise mange små måltider istedenfor noen få og store måltider. Det anbefales å spise så mange som 5-6 måltider om dagen. Maten må ikke inneholde for mye sukker, men bør inneholde mye energi og noe fett. Det finnes også mange kosttilskudd for de som ønsker å gå opp i vekt på en raskere måte. :w00t:

Lenke til kommentar

Over alt i media kan vi lese om slanking og om å gå ned i vekt. Men noen mennesker har det motsatte problemet og ønsker å gå opp i vekt. Når en ønsker å gå ned i vekt, må en forbrenne mer enn en spiser. Men for de som ønsker å gå opp i vekt er det selvsagt motsatt. De må spise MER enn de forbrenner. For de fleste høres dette kanskje lett ut og mange kunne tenkt seg å ha vært i den situasjonen og kunne spist så mye de bare ønsket og uten å tenke på kaloriene. Men så enkelt er det ikke. Mange som er for tynne har kanskje en sykdom, dårlig matlyst, en veldig høy forbrenning eller en kombinasjon av disse. Og da er det kanskje ikke så lett likevel. :nei:

 

Som når en ønsker å gå ned i vekt, er det også viktig å spise riktig når en skal legge på seg. Særlig viktig er det å spise nok proteiner som bygger muskler i motsetning til feit mat som er både usunt og legger seg inne i blodårene og etter hvert tetter dem slik som hos overvektige personer. Alle skjønner at det ikke er sunt. Det er også gunstig å spise mange små måltider istedenfor noen få og store måltider. Det anbefales å spise så mange som 5-6 måltider om dagen. Maten må ikke inneholde for mye sukker, men bør inneholde mye energi og noe fett. Det finnes også mange kosttilskudd for de som ønsker å gå opp i vekt på en raskere måte. :w00t:

 

urgh, føler jeg blir lei av å spise mat... selv om jeg prøver å holde det variert.... Er vel ikke noe veeeeldig ille ved å være et skjelett eller er det? :hmm:

Lenke til kommentar

Det er også gunstig å spise mange små måltider istedenfor noen få og store måltider. Det anbefales å spise så mange som 5-6 måltider om dagen. Maten må ikke inneholde for mye sukker, men bør inneholde mye energi og noe fett. Det finnes også mange kosttilskudd for de som ønsker å gå opp i vekt på en raskere måte. :w00t:

Jeg føler det er vanskeligere å spise mange mange og små måltider istedenfor for få og store måltider. Jeg gjør det sistnevnte, og er som oftest i kalorioverskudd.

Lenke til kommentar

Det er ikke enkelt å spise riktig hele tiden. Derfor bør en kunne unne seg å spise litt usunt en gang i blant. Kanskje en gang i uken.

Ernæringsekspertene hevder at det kan være like usunt å være altfor tynn som å være overvektig.

Som alltid er det den gyldne mellomting som er det beste over tid. Det gjelder å finne en vekt som en kan trives med.

Men i tillegg til å ha et sunt og variert kosthold er det også viktig å få nok mosjon og søvn, samt drikke rent vann i stedet for sukkerholdige drikker. :)

Lenke til kommentar

Det er ikke enkelt å spise riktig hele tiden. Derfor bør en kunne unne seg å spise litt usunt en gang i blant. Kanskje en gang i uken.

Ernæringsekspertene hevder at det kan være like usunt å være altfor tynn som å være overvektig.

Som alltid er det den gyldne mellomting som er det beste over tid. Det gjelder å finne en vekt som en kan trives med.

Men i tillegg til å ha et sunt og variert kosthold er det også viktig å få nok mosjon og søvn, samt drikke rent vann i stedet for sukkerholdige drikker. :)

 

Jeg spiser usunt nesten hver dag, trener ikke. Sover ikke om natten, drikker vann tho, det er det diggeste på varme dager :) Litt fornuft finnes det i meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...