PgUp Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Hei! Er ute etter en billig 37-42" 1080p tv, helst så billig som mulig. Ser at de billigste kommer med 50hz. Hørte av en venn at dette er veldig dårlig iforhold til bildeflyt. Noen som har erfaringer med dette? Noen som har forslag til en grei, billig tv? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Forskjellen ligger i at den oppdaterer halve bildet av gangen istedenfor hele bildet slik som er vanlig med 100hz. På den størrelsen tror jeg ikke du vil se noen vesentlig forskjell på 50hz og 100hz. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Stikk innom en elektrobutikk som har en del tver og spør om de kan vise deg forskjellen på 50Hz og 100Hz. Jeg fikk se forskjellen på 50Hz og 200Hz. Det var litt forskjell, men du tenker ikke på det når du har fått den i stua da Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Stikk innom en elektrobutikk som har en del tver og spør om de kan vise deg forskjellen på 50Hz og 100Hz. Jeg fikk se forskjellen på 50Hz og 200Hz. Det var litt forskjell, men du tenker ikke på det når du har fått den i stua da Så du gikk for 50hz? Du er fornøyd med kvaliteten? Lenke til kommentar
gurka Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) Jeg vurderer denne(linken under). Venter fortsatt på svar i tråden min om det er et godt kjøp, men prisen alle andre steder er på ca 5000kr http://www.elkjop.no..._LINK_IPAPER_DM Endret 3. juli 2013 av gurka Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Prisen ser da ut til å være veldig bra, men om TV'en er det vet jeg ikke Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 (endret) Stikk innom en elektrobutikk som har en del tver og spør om de kan vise deg forskjellen på 50Hz og 100Hz. Jeg fikk se forskjellen på 50Hz og 200Hz. Det var litt forskjell, men du tenker ikke på det når du har fått den i stua da Så du gikk for 50hz? Du er fornøyd med kvaliteten? Ja gikk for 50Hz. Hvis jeg skulle kjøpt i dag og budsjettet mitt tillot meg å kjøpe 100-200Hz ville jeg nok kjøpt det. Men sitter du med en 50Hz hjemme, så tenker du nok ikke så mye på det for du har ingenting å sammenlikne med. Endret 4. juli 2013 av Magnusha 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Forskjellen ligger i at den oppdaterer halve bildet av gangen istedenfor hele bildet slik som er vanlig med 100hz. På den størrelsen tror jeg ikke du vil se noen vesentlig forskjell på 50hz og 100hz. Det er vel ikke helt rett hvis jeg forstår deg riktig. Det du forklarer er vel forskjellen på "i" (interlaced) og "p" (progressive). Lenke til kommentar
Popcron Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Det er vel ikke helt rett hvis jeg forstår deg riktig. Det du forklarer er vel forskjellen på "i" (interlaced) og "p" (progressive). Stemmer. En "ekte" 100hz tar for seg bildet som kommer før og etter og lager et bilde i midten, resultatet er glattere bevegelser i bildet. Må ikke forveksles med "falsk" 100hz, som kun på litt varierende måter fjerner etterslep. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå