Gå til innhold

Oppsigelse i bindingtid, hva er mine rettigheter?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har Netcom i dag. Men Trådløs bedrift 500. Bindingstiden går ut i november - bindingstiden er ikke opp mot kjøp av telefon, bare for å få ned månedlige kostnader. Jeg ønsker å si opp nå, er veldig misfornøyd. Grunnene til oppsigelse er:

 

1. Hovedgrunn: BankID på mobil. Netcom garanterte BankID på mobil i 2012. Dette var en av tingene jeg som ønsket mest og stolte på at jeg ville få etter at jeg bandt meg, siden de sa det ville komme ila året. Nå er vi i juli 2013, og Netcom har ikke engang kommet med konkret dato for når det vil skje. Dette er ikke holdbart i mine øyne

 

2. Dekning. Hadde nylig i Lommedalen 3 dager uten netverk på telefonen. Dette var en mast som hadde fått strømbrudd og alle i Lommedalen var uten nett. Tok 3 dager før Netcom kunne gi noen info om når de ville fikse det - også dårlig service.

 

3. 4G. Netcom bygger ut 4g, men jeg vil ikke kunne få 4G på iphonen fra netcom så lenge de er på andre bølgelengder enn apple telefoner. Dette er ikke Netcom sin feil, men dog irriterende når iPhonen er telefonen jeg bruker. Og netcom reklamerer for 4G, noe som er misvisende når de ikke støtter en av de telefonene folk flest har.

 

Men det er grunn 1 som jeg mener bør være grunnlag nok for å kunne si opp en avtale uten straffegebyr, da Netcom ikke holder sin del avnoe de har lovet.

 

Hva slags rettigheter har jeg her, noen som kjenner lovverket bedre enn meg her som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok det er jo kjipt. Mener nå jo at Netcom er ansvarlige for å holde det de lover på samme måte som jeg må betale de regningene og holde mine forpliktelser som kunde. Når de skriftlig har sagt og garantert at BankID skal leveres ila. 2012, så er jo det feilinformering. Jeg ville nok ikke inngått noen bindingsavtale hadde de sagt at BankID blir utsatt minst 1 år.

Lenke til kommentar

ok det er jo kjipt. Mener nå jo at Netcom er ansvarlige for å holde det de lover på samme måte som jeg må betale de regningene og holde mine forpliktelser som kunde. Når de skriftlig har sagt og garantert at BankID skal leveres ila. 2012, så er jo det feilinformering. Jeg ville nok ikke inngått noen bindingsavtale hadde de sagt at BankID blir utsatt minst 1 år.

 

Ikke ulovlig å prøve seg selvsagt, spørsmålet er om det er bindende det de har sagt og om det er en så stor ulempe at men rettmessig kan si opp ett abbonement med binding.

 

Egentlig er det jo ikke binding som du selv sier men at de har betalt telefonen din og du betaler tilbake.

 

Ser ærlig talt ikke fra ett juridisk perspektiv at du skal slippe å betale telefonen som du faktisk bruker, hadde det vært slik at telefonen din er låst til Netcom hadde jeg forstått det litt bedre, ihvertfall at du skulle ha fått låst opp telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...