Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Angrer sykt etter sex..

Anbefalte innlegg

Jeg anger noe sykt etter et samleie jeg hadde for drøyt en uke siden. Jeg sliter med å sove om kveldene. Jeg prøver så hardt jeg kan å fokusere på noe annet. Men klarer det ikke, jeg var kraftig beruset i øyeblikket det skjedde. Men ingen unnskyldning. Dette er som et mareritt som jeg ikke våkner opp fra helt forferdelig. Noen her så kan hjelpe meg?

Endret av Gutttten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke sånn hjelp, tips til hvordan jeg kan fordøye dette på en måte.

Aksepter at det har skjedd. Du kan ikke endre på det som er gjort, så da trenger man ikke å tenke for mye på fortiden.

Du skriver ikke noe mer om hva som har skjedd. Var det under tvang?

Det er akkurat det jeg ikke klarer akseptere det som har skjedd, under tvang hva du mener med det ?
Lenke til kommentar

Ikke sånn hjelp, tips til hvordan jeg kan fordøye dette på en måte.

Det er akkurat det jeg ikke klarer akseptere det som har skjedd, under tvang hva du mener med det ?

Akkurat nå opplever du mye kognitiv dissonans: http://en.wikipedia....tive_dissonance

"In a state of dissonance, people may sometimes feel "disequilibrium": frustration, hunger, dread, guilt, anger, embarrassment, anxiety"

Gjør litt meditasjon. Forskning viser at dette hjelper å "dempe" tankene. http://www.youtube.com/watch?v=obYJRmgrqOU

Endret av logaritmemannen
Lenke til kommentar

Med tvang menes det om du ble tvunget til å ha samleie med vedkommende.

Åja, missforstod! Nei var ikke tvunget i den forstand, men var liksom ikke i stand til å avgjøre situasjonen på en måte, hadde drukket alt for myee, var ikke klar over hva som hadde skjedd før jeg våknet neste dag. Liksom derfor det sitter så godt i sinne mitt også, var ikke klar over hva jeg bedrev med den kvelden..

Så jeg har tidenes fulle angst, ikke gøy å høre hva du holdt på med av andre som var tilstedet på festen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Så mao har selvbildet fått seg en knekk! Og kompisene dine erter deg for det. :) Hadde vært morsomt å vite hva den dama har tenkt om dette fyllestuntet.

Bare vent.. om 9 mnd kommer det en telefon!!

Endret av Slettet+3124
Typo
Lenke til kommentar

Voldtekt er ikke bare når man blir tvunget.

Har man sex med en person som ikke som ikke er i stand til å ta vare på seg selv eller å ta egne valg, kan der regnes som voldtekt.

Har jeg nevnt noe om voldtekt da? Nei! Forresten er voldtekt tvang, tviler på at voldtektsofferet er med på handlingen frivillig da.

Lenke til kommentar

Har jeg nevnt noe om voldtekt da? Nei! Forresten er voldtekt tvang, tviler på at voldtektsofferet er med på handlingen frivillig da.

Voldtekt er ikke utelukkende tvang. Om du ikke kan redegjøre for, eller ikke var i stand til å kontrollere situasjonen, har du per norsk lov blitt voldtatt.

19. kapittel. Seksualforbrytelser

§ 192. Den som

a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller

b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller

c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv,

Voldtekt defineres i straffeloven som å skaffe seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller å ha seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen (jf. straffelovens §192, punkt a og b). De fleste voldtektssaker dreier seg om situasjoner der offer og overgriper kjenner hverandre. Gjerningsstedet er som regel offerets eller overgripers bolig. Overgriperen nekter som regel ikke for at seksuell omgang fant sted, men hevder det var frivillig. Det foreligger ofte få bevis i slike saker, og troverdighetsvurdering av mistenktes og offerets forklaring står dermed sentralt i en rettssak (Soknes mfl. 2007). En gjennomgang av voldtektssaker i rettsapparatet viser at myter og oppfatninger om voldtekt og seksualmoral får betydning for utfallet av straffesakene. Svært få saker ender i domfellelse. I tillegg er det svært få voldtekter som anmeldes. På denne bakgrunnen hevder forskerne at det er svært liten sannsynlighet for å måtte stå strafferettslig til rette for voldtekt (Soknes mfl. 2007, side 4).

Ref: http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/nouer/2012/nou-2012-15/16/4.html?id=700013

Lenke til kommentar

Aldri sagt du ble voldtatt, bare poengtere at det noen sa lenger oppe at voldtekt er feil :). Man må ikke bli holdt fast for å bli voldtatt, det var poenget mitt. Gjelder forøvrig både menn og kvinner, selv om det som oftest ikke snakkes om når menn/gutter blir voldtatt.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...