Gå til innhold

Hjelp til verdisetting av PC

Anbefalte innlegg

Jeg vil rett og slett vite hva dere mener er en OK pris for dette oppsettet?

• Hovedkort: Gigabyte Sniper G.1, Z77, socket 1055
  • CPU: Intel Core i7 2600K
  • Kjøler: Noctua NH-D14
  • GPU: 2x XFX Radeon HD-5970
  • RAM: Corsair Dominator 4x4GB 1333mhz
  • SSD: 2x 240gb Kingston HyperX
  • HDD: 2x 2TB WD Green
  • HDD: 2x 2TB WD Black
  • Kabinett: Corsair Obsidian 800D
  • PSU: Corsair HX-850 modulær
  • Skjerm: Benq 2420HD

Hva mener dere er en fornuftig pris? Jeg har dessverre ikke noe mer info enn det jeg har kommet med, men jeg antar at hovedkort, CPU, RAM og kjøler har vært en del av en oppgradering for ca. 1 år siden. Trolig har diskene kommet parvis, men jeg vet ikke alder.

Edit:

La oss for øvrig si at jeg skal legge ut dette samlet på finn.no, for enkelhets skyld.

Endret av pifler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virkelig vanskelig setup å gi en god gjett på hva noen vil gi for den.

Jeg tippe den er verdt cirka 17,000-18,000kr uten skjerm ny idag for tilsvarende data.

Virker som noen tenker cirka 30% pr.år, så da snakker vi rundt 12,500kr.

Men tror at du må gå ned i pris pga. folk ikke vil ha så mye SSD GB, eller 8TB HHD.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Takk for svar :) For ordens skyld er det ikke jeg som selger, men jeg er likevel interessert i å høre hva dere mener hadde vært riktig pris å selge den for...

Jeg er enig i at det er en litt usalgbar build for de fleste, men kjøper kunne evt. videresolgt 1xSSD, 1x5970 og diskene...

Lenke til kommentar

Takk for svar :) For ordens skyld er det ikke jeg som selger, men jeg er likevel interessert i å høre hva dere mener hadde vært riktig pris å selge den for...

Jeg er enig i at det er en litt usalgbar build for de fleste, men kjøper kunne evt. videresolgt 1xSSD, 1x5970 og diskene...

Kanskje, det ligger såpass mye penger i deler som ikke gir preformance, og tipper de fleste som skal ha data til over 10,000kr idag er til gaming. Her ligger det nesten 7,000kr i HDD/SSD, pluss 2,500kr i BigTower. Også ektra PSU pga Crossfire. Skal noen ha tilsvarende data til gaming blir det billigere. Dette blir en data for spesielt interesserte.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...