hean Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Ja så klart, hvis det er enten gratis penger til studielånet eller ingenting så frister det jo veldig å ta imot pengene . Men som Knut Lavngard sier så kan man f.eks. gjøre det slik at familien oppretter en høyrentekonto i sitt navn, men hvor man i realiteten setter av penger til barnet til et fremtidig boligkjøp eller lignende. Når det kommer til nedbetaling av studielånet så er jo renteforskjellen bare en liten del av det som gjør det så ufornuftig. Husk at studielånet har flere muligheter for rentefritak eller regelrett sletting av lånet, f.eks. ved uførhet, død, eller flytting til nord-nord-norge (ikke nødvendigvis rangert etter hvor ille alternativene er ). Et hurtig nedbetalt studielån på en 5-årig utdanning kan f.eks. koste evt. barn flere hundre tusen kroner mindre i arv. Ikke misforstå, jeg er så klart ikke uenig noe jeg selv også tok opp i innlegg nummer 8. Når du ser svaret TS gir i innlegg 11 tolker jeg det som at familien vil betale ned studielånet og at de kanskje ikke gir han ett annet alternativ å da synes ikke jeg personlig at det er vits å diskutere dette videre. TS har fått hvite at det finnes andre mer lønnsomme valg enn å betale ned studielånet... å diskutere dette videre er egentlig OT. Endret 14. juli 2013 av Nasciboy 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå