slowmoris Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Hei, Har nylig installert win 2012 server. ehh... ny disk.. eller jeg installerte win7 home prem an gang, men aldri innstallerte noe annet på den. fikk en iso fil av en kompis av meg og han sa jeg skulle brenne den over på dvd. jeg brukte free iso burner. vellyket brening sto det. satt inn cden i cd romet og bootet opp med cd.windows laster filer sto det... etter det kom jeg inn i win home premium og cden dukket opp med filene mine på cden.. der sto det setup, trykket på den for moroskyld..fordi jeg viste på en måte at dette var feil måte å innstallere et os på. derifra innstallerte jeg serveren på home premium og nå har jeg serveren da. skrev inn admin passord og litt forskjelie.. aktiverte den med lissens osv. men nå når jeg starter den opp så kommer jeg til passord som jeg skriver inn og derietter kommer jeg til cmd coomand linje.. hva skal jeg skrive her for å komme inn på serveren? får ikke gjort så mye her? Eller har jeg innstallert feil? Lenke til kommentar
slowmoris Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 prøvde ping.exe.. kommer opp litt forskjelige som jeg ikke veit hva betyr. prøvde regedit, da kommer jeg inn i registeret. men kommer ikke inn i windows/ start menyen. hva er greia? Lenke til kommentar
Snabel@ Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Det kan høres ut som om du installerte 2012 uten gui 1 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Enig med Snabel@, kan virke som om du har fått installert Core Edition. Kjør WINVER.EXE, mener å huske at den fungerer under Core Edition også. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Høres jo heller ikke ut som om du akkurat kjører en lovlig versjon av Windows Server 2012 da Men du har garantert installert core versjonen. Med en ekte Windows Server 2012 plate får du opp to valg når du starter installasjonen, der core versjonen er valgt som standard. Du må aktivt velge GUI versjonen om du ønsker grafisk grensesnitt. Lenke til kommentar
slowmoris Skrevet 5. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2013 Kjørte lovlig, og fikk opp 3 valg faktisk. Husker ikke hva det var. Men jeg søkte litt på det og gjorde noen tester. Prøvde å installere GUI via cmd. det sto at det skulle fungere, men funka ikke. den kom opp i 100% men etter det sto det at den faila. Reinstallerte serveren på nytt og installerte med GUI. Funker bedre nå. Men takker for svar alle sammen. Et siste spørsmål. Hva er GUI ? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Graphical User Interface, på godt norsk et grafisk brukergrensesnitt. Endret 5. juli 2013 av Malmern Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Er du sikker på at Windows Server egentlig er noe for deg? Med all respekt, men det høres ut som du kanskje trenger å lære deg litt mer av det grunnleggende før du begynner å styre med Windows Server. Lenke til kommentar
slowmoris Skrevet 12. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2013 Derfor jeg har kjøpt det nå. Bare for å lære meg det selv og bruke det hjemme Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Derfor jeg har kjøpt det nå. Bare for å lære meg det selv og bruke det hjemme Microsoft har evalueringsversjoner av stort sett alt av produktene sine. De har full funksjonalitet men går ut på tid (30-180 dager, avhengig av produkt.) Se technet.microsoft.com/nb-no/evalcenter/default.aspx Jeg bruker eval-versjoner mye selv om jeg har tilgang til fullversjoner. Praktisk når man skal teste noe :-) Lykke til med å lære deg Windows Server! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå