Benjanz Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Hei. Jeg ble stoppa av vegvesenet nå på fredag. Jeg hadde betalt årsavgift på Toll.no så hadde ikke fått med en purregebyr på 50kr så de skrudde av skiltene. Bilen manglet også bakfanger, men det er ingen skarpe kanter eller noe. Jeg kjørte med piggdekk også hehe. Bilen hadde også fri eksos(lakk litt ihvertfall), men disse tingene er bare 2er feil, så har de lov å beholde skiltene helt til jeg har vært på teknisk?? De vil ikke gi meg tilbake skiltene om jeg betaler purregebyren på 50kr pluss avskiltningsgebyret på 1300kr eller noe før jeg har vært gjennom full teknisk kontroll! Har time 6. august men kan jo ikke vente så lenge. Noen som kan litt sånne regler som vet om det hjelper å klage? Takker for svar Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) Så du fikk beskjed om at purregebyret var årsaken til avskilting, eller alt det andre som du nevner her? Svaret var stod vel egentlig i posten din. Nei, når politiet tar skiltene dine og henviser deg til teknisk kontroll er det som regel en grunn til det, og ut i fra posten din så har de: Eksoslekasje. Manglende bakfanger. Pikkdekk.. Endret 30. juni 2013 av Hansien Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Hei. Jeg kjørte med piggdekk også hehe. Da skulle du vel motta en bot på 2000,- (500 pr dekk)...? Lenke til kommentar
Benjanz Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Fikk bot på 500kr, ikke pr dekk. Årsaken til avskilting var de 50kr, men fikk kjøreforbud pga eksoslekkasje. Trodde ikke de kunne ta skiltene pga en eksoslekkasje? ihvertfall ikke før den har vært på teknisk? Lenke til kommentar
Benjanz Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) Det er en bra bil. Det er alt jeg har råd til for tiden. Kjøpte den akkurat etter min forrige bil skjærte seg, så jeg hadde ikke rukket å få tak i sommerdekk. Måtte ha bil for å komme meg på jobb. Eksosen begynte å lekke på vei hjem fra jobb dagen før og jeg hadde ikke rukket å fikse det, men måtte jo på jobb. Endret 30. juni 2013 av Malvado Tråd under midlertidlig moderering. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Fikk bot på 500kr, ikke pr dekk. Årsaken til avskilting var de 50kr, men fikk kjøreforbud pga eksoslekkasje. Trodde ikke de kunne ta skiltene pga en eksoslekkasje? ihvertfall ikke før den har vært på teknisk? Om eksosen lekker ut midt under bilen og/eller støynivået på bilen er særdeles høyt (Hvorpå jeg våger å tolke det slik i og med du nevner fri eksos.) så har nok politiet sitt på det tørre og rene her. Du får nok bare bite i det sure eplet å enten kassere bilen siden tilstanden på den ikke er verdt skilt, eller fikse den opp slik at den er lovlig å ha etter vei. 1 Lenke til kommentar
Benjanz Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Om eksosen lekker ut midt under bilen og/eller støynivået på bilen er særdeles høyt (Hvorpå jeg våger å tolke det slik i og med du nevner fri eksos.) så har nok politiet sitt på det tørre og rene her. Du får nok bare bite i det sure eplet å enten kassere bilen siden tilstanden på den ikke er verdt skilt, eller fikse den opp slik at den er lovlig å ha etter vei. Ja, den lekker midt under bilen, men trodde ikke de kunne ta skiltene før teknisk kontroll uansett siden bilen er fortsatt i forsvarlig stand. Og det var ikke noe politi på stedet, bare vegvesen. Jeg får gå ned på biltilsynet i morgen og spørre, men må nok bite i det sure eplet ja. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Spørsmålet er hvilke krav som stilles før vegvesenet vil utstede skilter. Det følger av bruksforskriften pgf 2-3 (3) (a) at regionvegkontoret kan nekte å utstede kjennemerker før all relevant toll og avgifter er betalt, når kjennemerkene er inndratt følger det av pgf 2-11 at gebyret må være betalt. Regionvegkontoret plikter heller ikke å utlevere skilter før du har foretatt teknisk kontroll på bilen i tilfeller der bilens kjennemerker er inndratt i medhold av vegtrafikkloven pgf 36 nummer 3. At en feil "bare" er en toerfeil spiller ingen rolle. Toerfeil betyr "Feil som medfører at regionvegkontoret ikke vil godkjenne kjøretøyet". Da leker du med sjansene dine. 1 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Høres jo ut som det var litt av hvert de kunne pirke i her da, piggdekk i slutten av juni?? da er du lat eller for fattig til å ha bil! Vil tro bakfangeren er en god grunn også, spesielt hvis politimennene du møtte ikke har så mye peiling på bil, avgiften på 50kr hadde de sikkert gitt deg advarsel på hadde det ikke vært for at det var så mye ellers, de er som regel greie 1 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Skiltene ble nok tatt pga begjæring om avregistrering pga manglende betaling på årsavgiften. Når ikke hele beløpet har blitt betalt, så forsvinner helller ikke begjæringen. Mye billigere å betale purregebyret enn å miste skiltene mann. Villt at enkelte kjører rundt med piggdekk ennå. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå