lion22 Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) Jeg kan ikke barbere meg mot håret på ansiktet som alle andre gjør. Hudlegene min sa at håret mitt vokser ut på den måten at jeg får inngrodde hår og kviser, noe jeg får hvis jeg barberer meg mot hårene. Det er så irriterende.. lurer på om jeg burde ta laser eller noe hudlegene sa noe om at jeg kunne skaffe meg sånn krem fra USA som skal gjøre at håret vokser på den måten at jeg kan barbere glatt. Jeg er liksom bare 20 år gammel. Endret 30. juni 2013 av naomi 11 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) Alle får inngrodde hår hvis de barberer seg mothårs med Gillette. Kjøp deg heller et klassisk sett med enkeltbladet høvel. Og ikke la deg lure av hokus-pokus-produkter. Hva faen skal en krem kunne gjøre med hvordan håret ditt vokser? Du er 20, og skjeggveksten er sannsynligvis ikke på sitt kraftigste enda. Endret 30. juni 2013 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Har min egen mening der, at jo flere blad jo mer irritasjon og dritt. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Ta ein tur til tråden for Tradisjonell barbering og utstyr så vil du nok finne utstyret som fungerer. Betre utstyr og betre resultat. Lenke til kommentar
lion22 Skrevet 1. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2013 Jeg syns flere blad fungerer , hvis jeg kjøper sånn enkel vanlig barbering sett funker det veldig dårlig. Bruker Pace6 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Jeg syns flere blad fungerer , hvis jeg kjøper sånn enkel vanlig barbering sett funker det veldig dårlig. Bruker Pace6 Du synes det fungerer? Merkelig, er ikke problemet at det IKKE fungerer da? Sjekk heller tipset fra Zeph du! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 (endret) At det fungerer så mener han gjerne at hårene forsvinner? Noe de også gjør. Men det kan jo ikke sammenlignes med tradisjonell barbering når det komme til irritasjon på hud, inngrodde hår osv som faktisk er problemet til trådstarter her. Så sier meg enig, følg rådene en har fått. Endret 1. juli 2013 av svortevik Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Jeg syns flere blad fungerer , hvis jeg kjøper sånn enkel vanlig barbering sett funker det veldig dårlig. Bruker Pace6 No offense, men du vet ikke hva du snakker om. Vi mener ikke billigversjonene til flerbladsprodusentene, men høvler som ser sånn ut: Ja, det er en treningssak å barbere seg med slike, men det går fort å lære seg det. En av grunnene til at de moderne systemene er blitt så populære er nettopp at de gir en dårlig barbering med ingen innsats. Inngrodde hår får du fordi flerbladshøvlene trekker hårene ut før de kutter dem, slik at de sklir innunder huden etterpå. På den måten blir du lurt til å tro at du har fått en super barbering. Det trikset klarer ikke enbladshøvler, men det er likevel mulig å få en barbering som varer minst like lenge og føles mye bedre med dem, bare man gjør det skikkelig. 3 Lenke til kommentar
renapur Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 bruker du en krem i ansiktet etter at du har barbert deg?? en som er for å hindre ingrodd hår?? ACO har en fin krem som er for å hindre inngrodd hår og røde nupper etter barbering. du får kjøpt denne på apotektet. Den er for intimområdene men kan fint brukes i ansiktet da den ikke inneholder noe som ikke kan brukes der. Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 No offense, men du vet ikke hva du snakker om. Vi mener ikke billigversjonene til flerbladsprodusentene, men høvler som ser sånn ut: Ja, det er en treningssak å barbere seg med slike, men det går fort å lære seg det. En av grunnene til at de moderne systemene er blitt så populære er nettopp at de gir en dårlig barbering med ingen innsats. Inngrodde hår får du fordi flerbladshøvlene trekker hårene ut før de kutter dem, slik at de sklir innunder huden etterpå. På den måten blir du lurt til å tro at du har fått en super barbering. Det trikset klarer ikke enbladshøvler, men det er likevel mulig å få en barbering som varer minst like lenge og føles mye bedre med dem, bare man gjør det skikkelig. Kan jeg barbere med den mot hårene ? fordi jeg får ikke noe tett barbering uten at jeg barber mot hårene ..men da får jeg bare irritert hud.. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Det er heilt uproblematisk å barbere seg mot håra med ein DE-høvel. Det einaste du kanskje må gjere er å stramme huda litt ekstra i det du drar mot håra. Eit anna godt tips er å spare til litt sjegg i nokre dager for deretter å studere ansiktet ditt i godt lys på badet, bruk også fingrene til å kjenne på sjegget. Det er ikkje uvanlig at du har sjeggvekst som veks "feil vei" på enkelte plassar. Eg har sjølv eit område på størrelse med ein femmer på halsen der håret veks oppover i staden for nedover. Når eg veit om det så er det enkelt å justere vinkelen og farta eg barberer med for å unngå å irritere huda. Eg bruker DE-høvel meir eller mindre fast. Bruker kun Gillette 1000-blad høvelen dei morgenane eg har dårlig tid og berre treng å ta det grovaste. (Typisk på mandagsmorgenen når eg bråvåkner med tredagers sjegg etter helgas utskeielser ) Den store fordelen med Gillette høvel er at eg kan bruke den kjemperaskt med drag frå øyre til øyre, utan å tenke litt eingong på at det er ei nase og lepper i mellom. Men resultatet blir også der etter. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Du tar gjerne tre-fire omganger med den. En gang med hårene, to ganger på tvers i hver sin retning, og til slutt en gang mothårs hvis du vil. Da blir det minst like bra som noen flerbladshøvel, og mye mindre irritasjon. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Kanskje noen er litt "hysteriske" over å kjenne hår i ansiktet, selv etter barbering, når en stryker "mothårs". Barberer en så langt ned, at en ikke kan kjenne noe med å stryke mothårs, blir det normalt problemer når håret/sjegget vokser ut igjen og med inngrodde hår. Kanskje på tide å akseptere, at en har hår/sjegg og at ansiktet ikke er en barnerumpe! Normalt bør det holde å barbere seg "medhårs" og kanskje på tvers. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Jeg kan ikke barbere meg mot håret på ansiktet som alle andre gjør. Alle andre gjør ikke det. Jeg gjør det ikke, og har så langt jeg kan huske aldri gjort det. Geir 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå