asicman Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Noen som bor i enebolig i Oslo som har fått fiber fra Homenet?Hvis ja, er det bra oppetid, båndbredde og uten pakketap?Får man fiber uten noe som helst TV mottager (som utløser NRK avgift)? Lenke til kommentar
inside_446486 Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Gikk fra Get til Homenet i fjor høst, og gikk fra en "helt grei" aksess til "meget bra". Har ikke opplevd noe nedetid siden installasjon. Får den båndbredden jeg skal ha (rett under 1 Gbps begge veier) og har ikke opplevd pakketap på linken. De leverer en liten 8-ports switch med passiv kjøling. Hos meg er denne veggmontert. Du får 1 offentlig IPv4-adresse og må ordne ruter og annet utstyr selv. De som vil kan tegne abo på Viasat eller Riks-TV med tilhørende boks som tilknyttes en ledig switchport. Lenke til kommentar
asicman Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Takk. Vet du forresten om de har en klausul at du må søke dem om å grave i din egen hage og at de kan koble naboer på din fiber i din hage? Lenke til kommentar
inside_446486 Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Takk. Vet du forresten om de har en klausul at du må søke dem om å grave i din egen hage og at de kan koble naboer på din fiber i din hage? Her er vilkårene: https://www.homenet.no/wp-content/uploads/2017/01/abonnementsvilkar_homenet.pdf Jeg overså at du skrev "enebolig" - jeg er Homenet-kunde i et lite borettslag. Internt har de brukt singelmodus-kabling med SFP-moduler som rekker noen kilometer, så den sentrale switchen kunne like gjerne vært tilknyttet et kablingssystem i et boligfelt i stedet for en blokk. Så vidt jeg vet bruker de samme utstyr uavhengig av boligtype. Hos oss var det ikke nødvendig med graving/fresing, da det ble etablert en intern føringsvei via kjelleren til en nabo som var Homenet-kunde fra før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå