hean Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) Har lyst å starte med produksjon/salg av flight-caser til Digital Speilrefleks og trenger i den forbindelse litt hjelp. På grunn av kostnader og produksjon vil jeg gjerne lage en eneste "koffert" som passer ALLE modeller av merkene Canon og Nikon. (Sorry til de som bruker andre merker men modellene er så like at jeg tipper at også de med andre merker også kan bruke disse koffertene hvis de en gang skulle komme i produksjon) Planen er at koffertene skal ha plass til følgende: - hus med eller uten batterigrep + objektiv med solblender - 2 store linser, eventuelt flere små - 2 blitser - ekstrarom for lommebok, tilbehør, kompaktkamera Det jeg trenger er en liten rams av de mest populære objektivene fra Canon, fra nybegynner til proff (og blitser), skal nok klare Tamron, Sigma og Nikon selv. Kom også gjerne med tips og ønsker (som du trolig ikke er alene om) til utforming og tilpasning i "kofferten". Håper på en del svar her, gjerne også tanker omkring markedet for ett slikt produkt (og tips til eksisterende produkter). Endret 30. juni 2013 av Nasciboy Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Er ikke det bare å finne en "bestselger" liste et sted? Det er forøvrig ganske stor forskjell i fysisk størrelse på kamerahusene og objektivene til Canon. Du snakker dobbel størrelse fra det minste til det store, og kanskje 10-gangen (eller mer) på objektiver. Lenke til kommentar
hean Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Er ikke det bare å finne en "bestselger" liste et sted? Det er forøvrig ganske stor forskjell i fysisk størrelse på kamerahusene og objektivene til Canon. Du snakker dobbel størrelse fra det minste til det store, og kanskje 10-gangen (eller mer) på objektiver. Har lett men finner ikke noe liste dessverre, derfor må jeg nok "fri" til noen Canonister. Når det gjelder størrelseforskjeller så er jeg så klart fullstendig klar over at det er det. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Sjekk ut Pelicase sine løsninger, som nok er de mest solgte - de leveres med foam, som lett kan designes slik man vil ha det og man slipper å lage forskjellige modeller for å passe det ene og andre Lenke til kommentar
hean Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Sjekk ut Pelicase sine løsninger, som nok er de mest solgte - de leveres med foam, som lett kan designes slik man vil ha det og man slipper å lage forskjellige modeller for å passe det ene og andre Oi, det så ikke bra ut (for min del)... så bra ut og var ikke så dyre heller Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Alt er jo relativt, men Pelicase koster fort en del tusenlapper om man skal ha en større koffert med plass til ett par kamerahus og objektiver. Men, skal man produserere dette uten å lage det på rullebånd, så blir det nok ikke noe billigere nei (om det skal være kvalitet) Det finnes også noe rimeligere varianter enn Pelicase, som f.eks B&W Outdoor Cases Lenke til kommentar
hean Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Alt er jo relativt, men Pelicase koster fort en del tusenlapper om man skal ha en større koffert med plass til ett par kamerahus og objektiver. Men, skal man produserere dette uten å lage det på rullebånd, så blir det nok ikke noe billigere nei (om det skal være kvalitet) Det finnes også noe rimeligere varianter enn Pelicase, som f.eks B&W Outdoor Cases Typen koffert var i utgangspunktet lexar (plexi) med hjørner, kanter og beslag i aluminium/stål. Foamen inni skulle være av den mer "hardere" typen som bestod av flere deler, jo mer man tar ut jo større kamera/objektiv får man plass til. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) http://www.vanguardw...ist-1-2-35.html Har selv en av disse: http://www.vanguardw...ist-1-2-33.html Solid sak m/divider bag inni, men man kan ha foam dividers i stedet hvis man ønsker. Endret 30. juni 2013 av Kenneth Solfjeld Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Det er en grei ide om du finner på noe originalt som konkurrentene ikke har, men er det for konkurrere med PeliCase eller lignende tror jeg det kan bli hardt å tjene noe på det. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Og ikke minst, skal man konkurrere med de store - så må de se bra ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå