Gå til innhold

Alternativ flaggbruk på 17 mai

Anbefalte innlegg

Sist 17. Mai besøkte jeg hovedstaden som stavangermann, og trivdes veldig godt. Tok en liten spasertur innom selveste slottssentralen og så at de flagget med intet mindre enn det norske kongeflagget. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/56/Kongeflagg.png

Fikk da utrolig lyst til å klippe og lime dette ut i word og klistre det fast på en flaggstang, for så å flagge det på selveste nasjonaldagen. Tenker det hadde vært tøft å ta tilbake gamleløva med i en heller moderne feiring. Er dette sosialt akseptabelt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg stemmer gjerne for å bytte ut nasjonalflagget med dette. Heller et flagg som er livssynsnøytralt og litt kreativt fremfor et som er villdyrsnøytralt og grisekjedelig.

Men løvens øks er vel et symbol på Olav den heilage og hans død... kan vel tolkes begge veier mtp. kristendommen det :-)

Lenke til kommentar

Jeg stemmer gjerne for å bytte ut nasjonalflagget med dette. Heller et flagg som er livssynsnøytralt og litt kreativt fremfor et som er villdyrsnøytralt og grisekjedelig.

For en løve er så veldig spenstig? Er jo verdens dølleste flaggsymbol og har nada med norge å gjøre...

AtW

Lenke til kommentar

Kanskje vi heller skal bruke dette:

elg-skilt_design.png

Men det er ikke politisk nøytralt, så de som ønsker republikk kan bli provosert.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Vi skal vel ikkje berre avvikle heile nasjonen med det samme? Så får dei "progressive" det som dei vil først som sist. Det virkar at alle grenser skal forsvinne både moralsk, sosialt og ved alle andre anledningar så da kan vi berre fjerne alt slik at det er gjort. Etter det blir det nok naturlovene dei griner om.

Lenke til kommentar

Det virkar at alle grenser skal forsvinne både moralsk, sosialt og ved alle andre anledningar ..

Neida, grensene skal bare ikke gå akkurat der du vil ha dem.

Men du har fortsatt muligheten til å bli diktator i ditt eget hjem, eller i din egen sekt, eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Neida, grensene skal bare ikke gå akkurat der du vil ha dem.

Men du har fortsatt muligheten til å bli diktator i ditt eget hjem, eller i din egen sekt, eller noe sånt.

Eller eg kan peike ut tullet til mange andre folk, slik at dei kan gå der det er bra at dei går etter min meining,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...