Gå til innhold

Skole/spill-laptop til under 18,000

Anbefalte innlegg

Begynner snart på videregående (studiespesialisering) å skal kjøpe meg en ny bærbar PC. Jeg er egentlig frelst til apple på bærbare pc-er, mens jeg har en stasjonær windows "kraftplugg". Hadde egentlig bestemt meg for Macbook Pro Retina 13", ventet bare på haswell. Noe jeg forventet apple skulle lansere på konferansen de hadde for noen uker siden. Nå ryktes det at det ikke kommer noen ny Macbook Pro med haswell før uti oktober.

Jeg synes det blir litt lenge å vente, så lurer da på to ting:

1.Vil Apples Macbook Pro med Retina 13" bli meget mye bedre med haswell tror dere? Eller kan jeg egentlig bare kjøre på å kjøpe den som er tilgjengelig nå?

2.Jeg har også sett litt på Windows alternativer. Skal jeg ha windows må det være en ultrabook og den må ha SSD. Helst 13", men 15" kan gå. Merket er ikke så viktig, men helst Samsung eller Asus(Ikke acer uansett hvor god den skulle være).

-Maskinen skal brukes mye på skolen, litt spilling,(Spiller i hovedsak minecraft, CSS) og koble den til TV for å se serier/filmer.

-maks: 18,000, helst rundt 10,000-14,000.

- Helst Intel(Haswell), må ha SSD, 8GB ram (eller mulighet til å sette det inn selv)

Beklager vis dette ble litt rotete, bare si fra om det er noe jeg har glemt å nevne.

Takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder Haswell så kommer det ikke så veldig store ytelsesforbedringer dessverre. Det som derimot Haswell er mye bedre på er at den bruker svært lite strøm, så du vil nok få mye bedre batterilevetid samt at den har bedre integrert grafikk. Hvis du ikke vil ha en MacBook Pro så kommer ASUS med Zenbook Infinity med 2560 x 1440 skjerm og Haswell prosessor i 3. kvartal hvis det kunne være noe. Prisen vet jeg ikke, men vil da tro den legger seg rundt 10K som forgjengerne. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...